Nyheter

Från ren energi till skräddarsydda mediciner – en ny bok berättar om universitetets effekter

The Aalto Effect är en hyllning till ett dussintal forskares ambitiösa och kompromisslösa arbete.
Aalto Effect book cover / Photo by Mikko Raskinen

Vill du veta hur Nya barnsjukhusets i Helsingfors naturinspirerade ljudvärld skapades? Hur artificiell intelligens revolutionerar hälsovården? Eller hur man klär sig mer ekologiskt och blir av med störande oljud?

Svar på dessa frågor och många fler hittar du i vår nypublicerade bok, The Aalto Effect. Den erbjuder en mångsidig överblick av arbetet som forskare vid Aalto-universitetet gör för Finland och världen.

Boken har fem teman: energi, hälsa, boende, beslutsfattande och design. Förutom ingående temaartiklar består den av personintervjuer och råd och tips för hur vi alla kan göra bättre val i vår egen vardag.

Du kan ladda ner The Aalto Effect gratis som en .pdf-fil från länken nedan eller från Aalto University Shops nätbutik. En tryckt version av boken kan köpas för 18 euro antingen på nätet eller på Aalto University Shop i Otnäs, Esbo.

The Aalto Effect pdf

Aaltovaikutus pdf

Aalto University Shop

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Two students standing next to a train studying a map.
Studier Publicerat:

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.
Unite! student holding a sign that says Get inspired, grow together, Let's Unite!
Samarbete Publicerat:

Fyra studentprojekt får finansiering genom Unite! Seed Fund

Seed Fund aktiverar studenter från de nio Unite! universiteten att gemensamt bedriva nya aktiviteter.
Laptop typing
Samarbete, Studier Publicerat:

Kurs om öppna utbildningsresurser för lärare och studenter

Förstå hur man använder material med öppna licenser på ett sätt som är förenligt med upphovsrätten.