Puhtaasta energiasta räätälöityyn lääketieteeseen – uusi kirja kertoo yliopiston vaikuttavuudesta

Aaltovaikutus luo monipuolisen katsauksen työhön, jota Aalto-yliopiston tutkijat tekevät paremman Suomen ja maailman puolesta.
Aalto Effect book cover / Photo by Mikko Raskinen

Haluatko tietää, miten uuteen lastensairaalaan syntyi luonnon inspiroima äänimaailma? Miten tekoäly mullistaa terveydenhoidon? Tai miten pukeutua ekologisemmin ja päästä eroon häiritsevästä melusta?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin löydät vastauksia juuri julkaistusta Aaltovaikutus-kirjasta. Se tarjoaa yksissä kansissa – suomeksi ja englanniksi – monipuolisen katsauksen työhön, jota Aalto-yliopiston tutkijat tekevät paremman Suomen ja maailman puolesta.

Kirjassa on viisi teemaa: energia, terveys, asuminen, päätöksenteko ja muotoilu. Laajojen teema-artikkelien lisäksi mukana on henkilöhaastatteluja sekä ohjeita ja vinkkejä siihen, miten jokainen meistä voi tehdä parempia valintoja omassa arjessaan.

Aaltovaikutuksen pdf:n voit ladata ilmaiseksi alla olevasta linkistä tai Aalto University Shopin verkkokaupasta. Painetun kirjan voit ostaa hintaan 18 euroa joko verkkokaupasta tai Aalto University Shopin liikkeestä Espoon Otaniemessä.

Aaltovaikutus pdf

Aalto University Shop

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.