Engelskspråkiga kandidatprogrammen fortsatte att växa i popularitet

Resultaten offentliggörs i juni.
Opiskelija Otaniemen kampuksella talvimaisemassa.

Aalto-universitetets program fortsatte att växa kraftigt i popularitet. Ansökningstiden för de engelskspråkiga kandidatprogrammen avslutade den 20 januari.  I år erbjöd Aalto-universitetet åtta engelskspråkiga ansökningsmål på kandidatnivå.  Det kom in sammanlagt 4 699 ansökningar, vilket innebär en spektakulär ökning på 9,2 procent jämfört med fjolåret.

Programmet Economics inom utbildningsområdet ekonomi lockade 970 ansökningar och programmet International Business, som är förlagt till St. Michel, 1 193 ansökningar. Programmet Design som hör till det konstnärliga utbildningsområdet hade 453 sökande. I det tekniska utbildningsområdet erbjöd programmet Science and Technology fem olika ansökningsmål, av vilka lockade Chemical Engineering 300, Computational Engineering 475 och Quantum Technology 328 ansökningar, medan Data Science fick 589 och Digital Systems and Design 391 ansökningar.

Den intagning som ordnades nu gällde engelskspråkiga kandidatprogram. Studierna börjar hösten 2021. Resultaten av intagningen till de engelskspråkiga kandidatprogrammen offentliggörs senast den 4.6.2021.

Ansökningstiden för de finsk- och svenskspråkiga kandidatprogrammen är 17.–31.3.2021.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.