Engelskspråkiga kandidatprogrammen fortsatte att växa i popularitet

Resultaten offentliggörs i juni.
Opiskelija Otaniemen kampuksella talvimaisemassa.

Aalto-universitetets program fortsatte att växa kraftigt i popularitet. Ansökningstiden för de engelskspråkiga kandidatprogrammen avslutade den 20 januari.  I år erbjöd Aalto-universitetet åtta engelskspråkiga ansökningsmål på kandidatnivå.  Det kom in sammanlagt 4 699 ansökningar, vilket innebär en spektakulär ökning på 9,2 procent jämfört med fjolåret.

Programmet Economics inom utbildningsområdet ekonomi lockade 970 ansökningar och programmet International Business, som är förlagt till St. Michel, 1 193 ansökningar. Programmet Design som hör till det konstnärliga utbildningsområdet hade 453 sökande. I det tekniska utbildningsområdet erbjöd programmet Science and Technology fem olika ansökningsmål, av vilka lockade Chemical Engineering 300, Computational Engineering 475 och Quantum Technology 328 ansökningar, medan Data Science fick 589 och Digital Systems and Design 391 ansökningar.

Den intagning som ordnades nu gällde engelskspråkiga kandidatprogram. Studierna börjar hösten 2021. Resultaten av intagningen till de engelskspråkiga kandidatprogrammen offentliggörs senast den 4.6.2021.

Ansökningstiden för de finsk- och svenskspråkiga kandidatprogrammen är 17.–31.3.2021.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.