Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat. Studerande och personal uppmanas att se till att deras cyklar är ordentligt låsta med ett tillräckligt starkt lås från cykelramen och däcket till den fasta cykelställningen.

Vänligen rapportera alla misstänkta personer eller situationer som du märker. Tillsammans kan vi hjälpa till att förhindra cykelstölder och hålla Aalto-universitetets campus säkert.

Har du bevittnat en stöld?

Om du ser en stöld eller om något blir stulet av dig kan universitetet hjälpa dig:

• Ring AaltoAPUA-servicenumret 050 46 46 462. Du kan ringa AaltoAPUA i alla situationer där du behöver hjälp.
  • Informera om händelsen till din närmaste lobbytjänst. Du kan också rapportera om du oroar dig angående säkerheten.
  • Se denna webbplats för instruktioner i nödsituationer.
  • Gör en polisanmälan om det stulna föremålet är ditt eget (om det tillhör universitetet är det universitetet som gör anmälan).
  • Om du upptäcker något avvikande som påverkar säkerheten ska du lämna in en avvikelseanmälan.
  • I nödsituation, ring 112.

Portaat

Säkerhet – Anvisningar för nödsituationer

På denna sida hittar du instruktioner för nödsituationer och avvikelser samt information om beredskapen vid universitetet. Du kan ringa AaltoAPUA-servicenumret 050 46 46 462 om du behöver hjälp.

Tjänster
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsförfarandet på campusområdet i Otnäs förenhetligas vid årsskiftet

Campusparkeringen omfattas av ett pilotprojekt som inleds 1.1.2024.