Coronafall bland studerande vid Aalto-universitetets enhet i S:t Michel

Första- och andraårsstuderande vid kandidatprogrammet i S:t Michel går över till distansundervisning.
Laboratoriotarvike.

Coronafall har påvisats bland studerande vid Aalto-universitetets enhet i S:t Michel. Samkommunen för social- och hälsovårdstjänster i Södra Savolax (Essote) utför smittspårning och förordnar exponerade i karantän. I enlighet med Essotes rekommendation går första- och andraårsstuderande vid kandidatprogrammet i S:t Michel som försiktighetsåtgärd omedelbart över till distansundervisning för två veckor.

Aktuell information om hur coronaviruset påverkar universitetets verksamhet finns på vår webbsida om coronaviruset: https://www.aalto.fi/sv/aalto-universitetet/information-om-coronaviruset

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Pris och utmärkelser, Universitetet Publicerat:

68 doktorer och fem hedersdoktorer – se bilderna från doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna

Doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna för 2024 ordnades fredagen den 14 juni i Dipoli.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Aalto-yliopisto valittiin Suomen parhaaksi yliopistoksi QS-vertailussa.
Universitetet Publicerat:

Aalto-universitetet håller sin första plats i Finland i QS universitetsrankningen

Aalto-universitetet har fortsatt framgång i den internationella QS världsuniversitetsrankningen och håller sin plats som bästa universitet i Finland.
Tredelad bild: gul blomma och texten Marsio till vänster, bild av Aino-Marsio-Aalto i mitten, Aalto-logotypen till höger
Campus, Universitetet Publicerat:

Marsio, Aalto-universitetets nya mötesplats för alla, slår upp dörrarna i september

Öppningsutställningarna kring temat Vi gör det omöjliga möjligt presenterar Aalto-gemenskapens lösningar för att skapa en hållbar framtid.