Coronafall bland studerande vid Aalto-universitetets enhet i S:t Michel

Första- och andraårsstuderande vid kandidatprogrammet i S:t Michel går över till distansundervisning.
Laboratoriotarvike.

Coronafall har påvisats bland studerande vid Aalto-universitetets enhet i S:t Michel. Samkommunen för social- och hälsovårdstjänster i Södra Savolax (Essote) utför smittspårning och förordnar exponerade i karantän. I enlighet med Essotes rekommendation går första- och andraårsstuderande vid kandidatprogrammet i S:t Michel som försiktighetsåtgärd omedelbart över till distansundervisning för två veckor.

Aktuell information om hur coronaviruset påverkar universitetets verksamhet finns på vår webbsida om coronaviruset: https://www.aalto.fi/sv/aalto-universitetet/information-om-coronaviruset

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.
Ernst Enkvist
Universitetet Publicerat:

Ernst Enkvist (1931–2023) in Memoriam

Skeppsbyggare utvecklade finskt kunnande inom varvsindustrin.
Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsförfarandet på campusområdet i Otnäs förenhetligas vid årsskiftet

Campusparkeringen omfattas av ett pilotprojekt som inleds 1.1.2024.