Ansökningstiden till magisterprogram pågår tills 30.1.2015

Ansökningstiden till magisterprogram har börjat.

Ansökningstiden till Aalto-universitetets tvååriga magisterprogram som leder till arkitekt-, diplomingenjörs-, ekonomie magister-, landskapsarkitekt- och konstmagisterexamen har börjat den 15 December.

Ansökningen sker enligt utbildningsområde via Aalto-universitetets gemensamma elektroniska ansöknings- och antagningssystem Apply. Ansökningstiden går ut 30.1.2015 kl. 15.00.

Under ansökningsperioden erbjuder Aalto-universitetet ungefär 70 ansökningsalternativ på finska, svenska och engelska.

Det finns fem magisterprogram som sammanslår olika utbildningsområden och högskolor : Creative Sustainability, International Design Business Management, Strategy, Computer, Communication and Information Sciences och Life Science Technologies.
Högskolorna för Elektroteknik, Kemiteknik och Teknikvetenskaper har förnyat sina magisterprogramsutbud för ansökningsrundan 2015.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.