Nyheter

Ansökningstiden för Aalto-universitetets magisterprogram är 15.12.2016–25.1.2017

Aalto-universitetet erbjuder magisterprogram på toppnivå inom det ekonomiska, konstnärliga och tekniska utbildningsområdet.
Irena Bakić, alumn, Högskolan för kemiteknik. Foto: Aalto-universitetet/Aki-Pekka Sinikoski

Ansökningstiden för Aalto-universitetets magisterprogram börjar på torsdagen 15.12.2016. År 2017 kan de sökande välja mellan 77 ansökningsalternativ på utbildningsområdena inom ekonomi, konst och teknik. Majoriteten av ansökningsalternativen erbjuds på engelska. Ansökningstiden utgår 25.1.2017 kl. 15.00. Bekanta dig med ansökningsalternativen och ansökningsprocessen på Studies-sidorna. (aalto.fi/studies)

Mer information om ansökan på Ansökning till magisterutbildning samt [email protected]

I Finland har läsårsavgifter tagits i bruk för studerande som inte är medborgare i länder som är EU- eller EES-medlemmar eller i Schweiz. Läsårsavgifterna gäller studerande som söker till engelskspråkig kandidat- eller magisterutbildning som börjar på hösten 2017 eller senare. Läsårsavgiften är 15 000 euro för de engelskspråkiga utbildningsprogram som leder till magisterexamen. Aalto-universitetet inför ett stipendiesystem för att stödja studerande som deltar i avgiftsbelagda utbildningar som leder till examen. Ytterligare information finns på webbsidan Läsårsavgifter och stipendier.

Ansökningstiderna och antagningskriterierna för internationella program som leder till en gemensam examen skiljer sig från antagningsförfarandet för de övriga magisterprogrammen vid Aalto-universitetet. Ytterligare information om ansökan till dubbelexamensprogram finns på webbsidan Internationella program som leder till en gemensam examen.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.