Aalto steg till plats 18 i rankningen av unga universitet

Aalto blev på delad förstaplats bland universitet inom norden i Times Higher Educations jämförelse av universitet som är yngre än 50 år.
THE Young universities 2019

Aalto-universitetet är på 18 plats i den nyligen publicerade jämförelsen av unga universitet. Aalto-universitetet delade den här positionen med det danska universitetet  Aalborg Universitet. Aalto och Aalborg var bäst bland nordiska universitet i jämförelsen.

Bland universitet grundade under det här årtusendet var Aalto liksom förra året på en fantastisk femte plats.

I Times Higher Education Young University Rankings 2019-jämförelsen var 351 av världens toppuniversitet yngre än 50 år med. Förra året var Aalto-universitetet på plats 22. Hong Kong University of Science and Technology behöll sin första plats i jämförelsen.

Universiteten bedömdes bland annat baserat på forskning, utbildning, internationalism och företagssamarbete.

Times Higher Education Young University Rankings 2019 (timeshighereducation.com)

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.
Studier Publicerat:

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Pris och utmärkelser, Universitetet Publicerat:

68 doktorer och fem hedersdoktorer – se bilderna från doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna

Doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna för 2024 ordnades fredagen den 14 juni i Dipoli.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Aalto-yliopisto valittiin Suomen parhaaksi yliopistoksi QS-vertailussa.
Universitetet Publicerat:

Aalto-universitetet håller sin första plats i Finland i QS universitetsrankningen

Aalto-universitetet har fortsatt framgång i den internationella QS världsuniversitetsrankningen och håller sin plats som bästa universitet i Finland.