Aalto steg till plats 18 i rankningen av unga universitet

Aalto blev på delad förstaplats bland universitet inom norden i Times Higher Educations jämförelse av universitet som är yngre än 50 år.
THE Young universities 2019

Aalto-universitetet är på 18 plats i den nyligen publicerade jämförelsen av unga universitet. Aalto-universitetet delade den här positionen med det danska universitetet  Aalborg Universitet. Aalto och Aalborg var bäst bland nordiska universitet i jämförelsen.

Bland universitet grundade under det här årtusendet var Aalto liksom förra året på en fantastisk femte plats.

I Times Higher Education Young University Rankings 2019-jämförelsen var 351 av världens toppuniversitet yngre än 50 år med. Förra året var Aalto-universitetet på plats 22. Hong Kong University of Science and Technology behöll sin första plats i jämförelsen.

Universiteten bedömdes bland annat baserat på forskning, utbildning, internationalism och företagssamarbete.

Times Higher Education Young University Rankings 2019 (timeshighereducation.com)

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar, Pressmeddelanden Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.