Aalto är nummer ett bland unga finländare

Enligt en imageundersökning uppskattar finländarna under 30-år Aaltos föregångaranda och synlighet.

De unga finländarna har fortfarande en utmärkt bild av Aalto-universitetet. Enligt högskolornas imageundersökning är Aalto-universitetet Finlands mest kända universitet. Aalto fick totalbetyget 8,39. I enkäten deltog 1 600 finländare under 30 år.

Examina uppskattas på arbetsmarknaden

Imagen kartlades med hjälp av tio påståenden vars relevans för universitetet bedömdes av de tillfrågade.

Aalto-universitetet låg på första plats i hela åtta av dessa påståenden: Aalto har högt anseende som studieplats, examen värderas på arbetsmarknaden och undervisningen är högklassig, universitetet är en föregångare och står sig utmärkt i jämförelse med andra högskolor, universitetet erbjuder internationella möjligheter, har en positiv medieexponering och är väl synligt i de sociala medierna.

Foto: Aalto-universitetet/Tuomas Uusheimo

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.
Kolme opiskelijaa
Studier Publicerat:

Podcast tar sig an elektroteknologernas vardag

I podcasten diskuterar elektroteknikstudenterna sina studier och teknologlivet vid Aalto-universitetet. Första avsnittet är ute nu!