Institutionen för arkitektur

2023 Masteruppsats

En samling av 2023 examensarbeten från programmet Arkitektur.

Masteruppsats

En samling av examensarbeten från programmen Arkitektur, Landskapsarkitektur, Urban Studies and Planning (USP) och Inredningsarkitektur.

thesis_poster_by lumikari_oskari

Studera vid Aalto

Här vid Aalto-universitetet tror vi på kraften hos nyfikenhet och uppmuntrar de studerande till att utforska det okända samtidigt som de lär sig och gör saker på ett helt nytt sätt.

Three happy students in overalls in the Aalto University metro entrance

Arkitektur - Arkitektur, landskapsarkitektur och inredningsarkitektur, Arkitekt

Arkitektur är ett både tekniskt och konstnärligt område. Undervisningen i arkitektur förmedlar en kombination av teoretiska professionella kunskaper och förmågan till konstnärlig gestaltning. En arkitekt ska kunna betrakta problem från synnerligen många synvinklar, vilket är en av orsakerna till att arkitektexamen omfattar ett så brett spektrum. En aktuell utbildning utvecklar ett vetenskapligt och konstnärligt tänkande för byggandet av en socialt ansvarstagande och hållbar framtid.

Arkitektur
  • Publicerat: