Högskolan för kemiteknik

CHEMARTS – Nya dimensioner för skogen

Skulle du vara intresserad av handskar som kan producera rent dricksvatten?
 School of Chemical Engineering / Chemarts

CHEMARTS är Aalto-universitetets ambitiösa projekt där studenter i kemiteknik samt konst och design kombinerar sina innovativa idéer. Resultatet ger helt nya dimensioner för användningen av finskt växtliv.

Aalto-universitetet ger dig mer än bara en examen – värdefull kunskap, arbetslivserfarenhet och kontaktnätverk.

Välj det examensprogram du gillar bäst från vårt breda utbud och hitta mer information om antagningen

#madeinaalto
presenterar intressanta projekt och inspirerande personer i Aalto-nätverket.

A piece of tree bark that has been grinded and chemically modified into a paste in a bottle
Lots of different sizes of colorful round shapes of bio compound

Innovations

White Ioncell-F fibre being handled over a colourful cellulose aquarelle.

The rebirth of pulp

CHEMARTS brings together biomaterials and design students. Their encounters sprout ideas that can make the world a better place.

News
Talisa Dwiyani ja Miki Todo hyödynsivät selluloosan lisäksi materiaalina riisinkortta, joka yleensä heitetään hukkaan.

What happens when you mix cellulose with wool or rice straw? CHEMARTS students spent the summer finding out

Students in this year’s CHEMARTS summer school have spent three months in the lab learning how to use biomaterials in fresh ways.

News
The new wax solution has shown great success in making a wide range of fabrics water resistant.

Ny, naturlig vaxbeläggning gör kläderna vattenavstötande

Forskarna använde vax som erhålls från blad från palmer som växer i Brasilien till ytbeläggningen. Vaxbehandlingen är giftfri och försvagar inte textiliernas andningsförmåga.

Find more information about us here:

kuvassa kahdet kädet levittävät läpinäkyvää limaa punaista taustaa vasten

CHEMARTS (extern länk)

CHEMARTS website

Thoughts about the course

Aalto-yliopisto, Otaniemi stories: Andreas Lindberg, tohtoriopiskelija, biotuotteiden ja biotekniikan laitos / kuvaaja: Sinikoski

"An especially inspiring observation from the CHEMARTS courses has been how engineering and design students together familiarise themselves with biomaterials. The way with which they approach challenges and opportunities from, so to speak, outside the box has already given rise to many excellent projects and innovations. I’m proud of having been given the opportunity to participate in the creation of a substrate, which enables Aalto to sprout inventions that are of significance to the environment."

Andreas Lindberg, doctoral candidate, Department of Bioproducts and Biosystems

• Publicerat: