Högskolan för ingenjörsvetenskaper

Hej! Du har blivit antagen som studerande till Aalto-universitetet.

Följebrev till studeranden som antagits till magisterprogrammet.
Punaisia kuvioita vaakasuorasti

Din ansökan gjorde intryck på oss och vi är glada att du valde Aalto-universitetet. Aalto-universitetet har placerat sig på nionde plats i QS-rankingen av universitet som är yngre än 50 år. Du kommer alltså att vara i gott sällskap. Vi erbjuder dig den bästa möjliga studieupplevelsen genom individuell vägledning, omfattande studentservice och en aktiv studiegemenskap. Vi hoppas att vi ser dig på campus nästa höst.

Här vid Aalto tror vi på kraften av nyfikenhet. Vi uppmuntrar våra studerande att lära sig och att göra saker på ett helt nya sätt – tillsammans och genom att utforska det okända. Före det gör vi vårt yttersta för att erbjuda dig omfattande information och svara på alla praktiska frågor gällande studiestarten. Om något är oklart hjälper vi gärna. Våra kontaktuppgifter hittar du i slutet av brevet.

Välkommen till Aalto!

Minneslista för nya studerande vid Aalto

1. Ta emot din studieplats före 25.4.2024 kl. 15.00. Om du har blivit antagen via reservplats, kontrollera antagningsbrevet när du ska ta emot din studieplats.
  2. Sista datum för inlämning av bestyrkta kopior 16.5.2024 kl 15.00 (för de sökande som har blivit antagna 5-7.4) eller 15.8.2024 kl 15.00 (för de sökande som har blivit antagna från reservplats 8.4-12.6).
  3. Om du blivit villkorligt antagen på basis av en ofullbordad examen ska du skicka en kopia av examensbetyget före 15.8.2024 kl. 15.00.
  4. Anmäl dig till universitet senast den 31.7.2024.

Om du har blivit villkorligt antagen till universitetet kan du anmäla dig till universitetet efter att villkoret har uppfyllts och villkorligheten har tagits bort i antagningen. Observera att du kan behöva uppfylla flera villkor. Villkoren anges i ditt antagningsbrev. Mera information

5. Ansök vid behov om bostad.
  6. Ansök vid behov om studiestöd och bostadsbidrag.
  7. Aktivera ditt Aalto-ID när du har fått ett aktiveringsmail. Aalto-användarkonton kan aktiveras tidigast i juli. Du får ett meddelande om att aktivera ditt Aalto-användarkonto till din personliga epost, när du har tagit emot din studieplats och gjort läsårsanmälan.
  8. Genomför Förhandsintroduktion 2024−2025 på nätet (länken skickas senare till dig, kräver ett aktiverat Aalto-ID).
  9. Förbered dig på att inleda studierna under introduktionsveckan (vecka 35, börjande 26.8.).

Mer detaljerade instruktioner och information hittar du i portalen för studeranden vid Aalto.

Evenemang för studenter utvalda till Aalto

Vi inbjuder dig att gå med i våra webbseminarier, träffa dina kamrater på Goin' och lära känna din studiegemenskap bättre i möten som anordnas av program.

Students sitting together and talking. One has a laptop.

Events and resources for admitted masters students

All the webinars, events and other resources for newly admitted masters students gathered on one page.

Student Guide

Kontakt före introduktionen på hösten

Följ upp din e-post! Vi kommer att skicka nyhetsbrev till dig under våren och sommaren. I dessa brev påminner vi dig om viktiga saker samt ger dig närmare information om introduktionsprogrammet och påbörjandet av studierna. Du kommer att få en tutor, som också kontaktar dig under sommaren. Kom ihåg att informera oss om din e-postadress ändras. Om du har frågor kontakta oss! Kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan.

Notera att juli innebär semestertider i Finland, vid brådskande frågor kan du kontakta [email protected].

Kontaktuppgifter

Aalto-universitetets ansökningsservice

Frågor angående ansöknings bilagor och inlämnandet av bilagorna

PB 11110
FI-00076 AALTO
E-post: [email protected]

Aalto-universitetet
Högskolan för ingenjörsvetenskaper

Frågor angående mottagande av studieplats, anmälan till universitetet eller frågor om studiestarten

PB 14100
FI-00076 AALTO
E-post: [email protected]

Kontaktuppgifter till Lärandetjänster vid Högskolan för ingenjörsvetenskaper hittar du här:

Välkommen till Aalto. Vi ses på campus!

• Publicerat:
  • Uppdaterad: