Insinööritieteiden korkeakoulu

Onneksi olkoon! Sinut on hyväksytty opiskelijaksi Aalto-yliopistoon.

Saatekirje maisteriohjelmiin hyväksytyille opiskelijoille
Punaisia kuvioita vaakasuorasti

Hakemuksesi teki meihin vaikutuksen ja haluamme toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi Aaltoon. Tulet olemaan hyvässä seurassa, sillä Aalto on arvioitu maailman 9. parhaaksi yliopistoksi QS Ranking -listalla alle 50-vuotiaista yliopistoista. Tarjoamme sinulle parhaan mahdollisen opiskelukokemuksen henkilökohtaisella ohjauksella, kattavilla opiskelijapalveluilla ja aktiivisella opiskeluyhteisöllä. Toivottavasti näemme sinut kampuksella ensi syksynä.

Me Aallossa uskomme uteliaisuuden voimaan. Rohkaisemme opiskelijoitamme tutkimaan tuntematonta sekä oppimaan ja tekemään asioita täysin uudella tavalla – yhdessä ja rajoja rikkoen. Teemme kaikkemme, jotta pystymme tarjoamaan sinulle kattavasti tietoa ja vastaamaan kaikkiin opiskelusi aloittamiseen liittyviin käytännön kysymyksiin. Yhteystietomme löydät kirjeen lopusta.

Tervetuloa Aaltoon!

Uuden Aalto-opiskelijan muistilista

Käythän huolellisesti läpi seuraavat vaiheet:

1. Ota opiskelupaikka vastaan 25.4.2024 klo 15.00 mennessä. Jos olet tullut hyväksytyksi varasijalta, tarkista hyväksymiskirjeestä, milloin sinun tulee ottaa paikka viimeistään vastaan.
  2. Toimita tarvittaessa oikeaksi todistetut liitteet 16.5.2024 klo 15.00 mennessä (opiskelijaksi 5.- 7.4. hyväksytyt) tai 15.8.2024 klo 15.00 mennessä (opiskelijaksi 8.4.-12.6. varasijalta hyväksytyt).
  3. Jos olet tullut ehdollisesti hyväksytyksi keskeneräisen tutkinnon perusteella, toimita oikeaksi todistettu kopio tutkintotodistuksesta 15.8.2024 klo 15.00 mennessä.
  4. Ilmoittaudu läsnäolevaksi 31.7.2024 mennessä.

Jos sinut on hyväksytty yliopistoon ehdollisesti, voit ilmoittautua yliopistoon sen jälkeen, kun ehto on täyttynyt ja ehdollisuus opiskelijavalinnassa on poistunut. Huomaathan, että sinua voi koskea useampi ehdollisuus. Ehdollisuudet on ilmoitettu hyväksymiskirjeessäsi. Opiskelijavalinta on ehdollinen esimerkiksi, jos hait keskeneräisellä tutkinnolla, jos sinun täytyy toimittaa oikeaksi todistetut liitteet, tai maksaa lukuvuosimaksu. Katso lisätietoa ehdollisuuksista.

5. Hae tarvittaessa asuntoa.
  6. Hae tarvittaessa opintotukea ja asumistukea.
  7. Aktivoi Aalto-käyttäjätunnuksesi. Aalto-tunnukset ovat aktivoitavissa aikaisintaan heinäkuussa. Saat kutsuviestin Aalto-tunnusten aktivointiin henkilökohtaiseen sähköpostiisi, kun olet ottanut opiskelupaikkasi vastaan ja tehnyt lukuvuosi-ilmoittautumisen.
  8. Suorita Aallon alkuorientaatio 2024−2025 verkossa (linkki toimitetaan myöhemmin, vaatii Aalto-tunnuksen aktivoinnin).
  9. Valmistaudu aloittamaan opintosi orientaatioviikolla (viikko 35, alkaa 26.8.).

Yksityiskohtaisemmat ohjeet ja tietoa uusille opiskelijoille löydät Aallon opiskelijaportaalista.

Webinaarit ja tietoa

Tervetuloa seuraamaan webinaareja, tapaamaan Goin' kavereita ja osallistumaan koulutusohjelmien tapahtumatarjontaan.

Yhteydenpito ennen syksyn orientaatiota

Lähetämme sinulle kevään ja kesän aikana uutiskirjeitä. Muistutamme niissä tärkeistä asioista ja kerromme tarkempia tietoja orientaatio-ohjelmasta sekä opintojen aloittamisesta. Sinulle nimetään opiskelijatuutori, joka on sinuun myös yhteydessä kesän aikana. Muistathan ilmoittaa meille, jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu. Jos sinulla on jotain kysyttävää, otathan meihin yhteyttä - yhteystiedot löydät sivun alaosasta.

Huomaathan, että heinäkuussa yliopiston henkilökunta lomailee. Jos sinulla on kiireellistä kysyttävää heinäkuussa, ota yhteyttä [email protected].

Rehtorin tervehdys uusille maisteriopiskelijoille

Tästä löydät rehtorin tervehdysvideon.

Aalto-yliopiston hakijapalvelut

- hakuliitteitä tai niiden toimittamista koskevat kysymykset

PL 11110
00076 AALTO
Puhelin: +358 2944 29290
Sähköposti: [email protected]

Insinööritieteiden korkeakoulun oppimispalvelut

- paikan vastaanottamista, yliopistoon ilmoittautumista, opintoja tai opintojen aloittamista koskevat kysymykset

PL 14100
00076 AALTO
Sähköposti: [email protected]

Insinööritieden korkeakoulun oppimispalveluiden kaikki yhteystiedot löydät sivulta:

Tervetuloa Aaltoon. Nähdään kampuksella!