Handelshögskolan

Institutioner och center

Vi fördjupar den globala vetenskapen inom ekonomi och företagsekonomi genom att utföra högkvalitativ forskning om viktiga affärs- och samhällsutmaningar.
Groups of students sitting in work lounge inside the School of Business / Photo by Aalto University, Mikko Raskinen

Impactful research

In addition to doing high-quality research, our faculty members play key roles in societal debates and policy-making, contribute to executive education in Finland and abroad, and are responsible for teaching in our portfolio of bachelor's, master's and doctoral programs. 

To learn more about the impact we make, get to know our latest research outputs on research.aalto.fi and six departments and a centre (pls. scroll down the page to find the links to the department web pages).

Se efter om forskning och forskare

During past years, many articles by the School of Business affiliated authors have appeared in FT50 journals. Take a look at the attachments. Source: ACRIS. For further information, please contact: [email protected]

Institutioner och center

Lär dig mer om vår inverkan genom att bekanta dig med våra sex institutioner och en center.

Institutionen för redovisning

Institutionen för redovisning är en av de ledande forskningsfakulteterna i Norden.

Department of Accounting: Unto Rautio

Institutionen för ekonomi

Institutionen för ekonomi ger en mångfacetterad insyn i ekonomins mekanismer och den miljö som företag drivs i.

Outside picture of the School of Business building in Otaniemi. Three Aalto Flags swinging in front of the building.

Institutionen för finansiering

Institutionen för finansiering vid Aalto-universitetet är en av Europas ledande institutioner för finansiering.

Architectural picture of the inside of the School of Business. Many people sitting on different coloured chairs.

Institutionen för informations- och serviceekonomi

Institutionen för informations- och serviceekonomi arbetar med kreativ användning av informationsteknik och digital teknik inom företag och övergången från industri- till servicedominerande typer av produktion.

Two business students, one is holding a laptop, discussing with the Professor after his lecture. Another group of students talk in the background.

Institutionen för ledarskapsstudier

Institutionen för ledarskapsstudier erbjuder en dynamisk miljö för vetenskap och utbildning.

Stack of management books.

Institutionen för marknadsföring

Institutionen för marknadsföring består av en driftig och dynamisk gemenskap av fakultet, forskare, personal och studenter. Institutionen har hyllats internationellt för sin ambitiösa och rigorösa forskning. Vi ligger vid yttersta framkant när det gäller marknadsföring.

marketing major

Centret för kunskaps- och innovationsforskning. (CKIR)

Kärnforskningsområden för CKIR är innovationsekosystem, ICT serviceplattformer och nya företagsdynamiker.

Close-up of two students making notes to research articles that they are reading.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: