Evenemang

Unite! Virtuell mässa för studerande – utveckla ditt globala kunnande

Utvidga dina nätverk och studera vid sju europeiska universitet. Skapa lösningar på stora samhälleliga utmaningar tillsammans med dina studiekamrater runtom i Europa.
Unite! Virtual Fair for Students takes place on 3 November, 2021.

Tid: Onsdag 3.11.2021 kl. 13–16
Plats: Spatial Chat, länk skickas senare till anmälda deltagare

Unite! är en gemenskap som består av sju europeiska universitet och som erbjuder dig en möjlighet att utveckla ditt globala kunnande på många olika sätt. Delta i Unite!:s virtuella mässa och bekanta dig med det breda utbudet av möjligheter för studerande och träffa studerande och anställda från alla sju universitet.

Vad kan Unite! erbjuda studerande?

• Gemensamma program
  • Projektkurser, vår- och sommarskolor
  • Hackathons och tävlingar
  • Virtuella kurser i arkitektur och energi
  • Kurser i språk och kultur
  • Mentorverksamhet, arbetspraktik och andra karriärtjänster
  • Träffa studerande från de sju olika universiteten som hör till Unite!
  • Lär känna personalen och studentrepresentanterna vid Unite!
  • Bekanta dig med programmen EIT Raw Materials, EIT Urban Mobility och InnoEnergy

Mässan ordnas på den interaktiva plattformen Spatial Chat, där du kan röra dig mellan olika rum som på en vanlig mässa. Besök olika stånd, spela spel, träffa studiekamrater i kafferummet och ha roligt!

Du kan titta in när som helst mellan kl. 13 och 16. Kom ihåg att anmäla dig senast 1.11. Länken till Spatial Chat skickas till anmälda deltagare 2.11.

Anmäl dig här

Mässan riktar sig till studerande vid de sju universiteten som ingår i Unite!: Aalto-universitetet, Grenoble INP-UGA, Kungliga Tekniska högskolan (KTH), Politecnico di Torino, Darmstadts tekniska universitet, Universitat Politècnica de Catalunya och Universidade de Lisboa.

Läs mer om Unite! här: https://www.unite-university.eu

Frågor?
Kontakta Johanna Kaila per e-post på adressen [email protected].

• Publicerat:
  • Uppdaterad: