Evenemang

Save the date: Elektroteknikens dag vid Aalto-universitetet

Välkommen till det virtuella evenemanget för gymnasister och upplev hur det är att studera elektroteknik och få en inblick i fascinerande forskning och karriärmöjligheter!
Sähkötekniikan päivä 2022, kuva: Filmbutik
Bild: Filmbutik

Välkommen till det virtuella evenemanget Elektroteknikens dag och upplev hur det är att studera elektroteknik och vilka karriärmöjligheter det finns

Vårdrobotar, taligenkänning, mikromaterial, rymden när och fjärran – i Högskolan för elektroteknik studerar vi utom elektricitet och smarta elnät mycket annat som man inte på rak arm ens förknippar med elområdet. Hur förebygger de invigda på området klimatförändringen och förbättrar människornas välfärd? Välkommen till den virtuella Elektroteknikens dag och lär dig mer!

Högskolan för elektroteknik vid Aalto-universitetet ordnar onsdagen den 18 januari kl. 13 ett virtuellt evenemang där våra teknologer pratar om studier, forskning och karriärmöjligheter. Deltagarna kan fråga allt om studier och elektroteknik.

Evenemanget lämpar sig exempelvis för fysik- och mattelektioner, särskilt på långa mattelinjen, eller för studiehandledarkurser och för alla intresserade gymnasister. Man kan anmäla sig till evenemanget som grupp eller som person.

Länk till evenemanget

Vi sänder mer information och en deltagarlänk per e-post till dem som anmält sig. Evenemangets språk är finska.

Information:

Kommunikationskoordinator Ira Matilainen