Evenemang

Oasis of Radical Wellbeing startar 17.11. Kom med!

Oasis of Radical Wellbeing forskar om välbefinnande hos Aalto-anställda, samlar in välbefinnandeexpertis runt och utanför Aalto, och sprider och kurerar information om holistiskt välbefinnande som en integrerad del av vardagen för studenter, lärare och all Aalto-personal.
Oasis of Radical Wellbeing
Välkommen till invigningen av Oasis of Radical Wellbeing den 17.11. från 14.00 till 16.00 på A Grid, Otakaari 5!

Att ta hand om sitt eget välmående är viktigt, och så är en dialog om välmående som en del av vårt systemtänkande. De här är också nödvändig när man diskuterar inklusivitet samt rättvis- och jämlikhetsfrågor i Aalto.

Se en kortfilm. Följ panelen och delta i diskussionen!

Meddela oss om ditt deltagande via Webropol. Antalet deltagare är begränsat, men det finns fortfarande plats!

Evenemanget är på engelska.

Program:

"Medkänsla II, eller Grattis, älskling"
- Kortfilm av Merita Petäjä och Eero Tiilikainen (2021).

Varför behöver vi holistiskt välbefinnande på universitetet? Och vad betyder termen "radikal" här?
- Paneldiskussion

Paneldeltagare:
Vicerektor Petri Suomala
Professor Jani Romanoff
Professor Pilvikki Absetz, Tammerfors universitet
Psykolog Sanni Saarimäki
Föreläsare och doktorand Tuukka Kostamo
Imran Shamsul, student

- Interaktiv idétorg
Träffa människor som arbetar på Aalto för välbefinnande!

- Kaffe, snacks och brainstorming
Vegansk smoothie, vegansk paj och kaffe/te (glutenfritt tillgängligt).

Evenemanget värdas äv psykologen och Oasis of Radical Wellbeings ledare Merita Petäjä.

Notera: Det finns skådespelare bland oss! De vägleder deltagarna att delta i diskussionen.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: