Evenemang

Förstärk dina studier med internationella erfarenheter - besök Unite! virtuella mässan för studenter

Är du intresserad av att utvidga ditt internationella nätverk, studera vid andra europeiska toppuniversitet och lära känna lokala kulturer? Vill du arbeta fram lösningar på stora samhällsutmaningar tillsammans med andra studenter runt om i Europa? Gå med i Unite! Virtual Fair den 9 november kl. 17-19 och kolla in de erbjudanden som skapats av de nio universiteten i Unite! alliansen.
Unite! Virtual Fair for Students takes place on 9 November, 2022 at 16-18 CET.

Gå med i Unite! Virtual Fair och kolla in de erbjudanden för studenter som skapats av de nio universiteten i universitetsalliansen Unite! som Aalto är en del av.

Tid: Onsdag 9 november 2022 kl. 17-19

Plats: Spatial Chat, länk skickas till registrerade deltagare

Vilken typ av erbjudanden kan du förvänta dig?

• Gemensamma magisterprogram
  • Projektkurser, vinter- och sommarskolor
  • Hackathons och tävlingar
  • Virtuella kurser i arkitektur teknik och energi
  • Kurser i språk- och kultur
  • Mentorverksamhet, arbetspraktik och andra karriärtjänster
  • Samskapande av framtida studentarrangemang (Hacks, studentfestival, deltagande i den europeiska studentförsamlingen).

Hur fungerar den virtuella mässan?

På den virtuella studentmässan den 9 november kan du botanisera i det breda utbud av internationella studie- och samarbetsmöjligheter som erbjuds genom Unite! Du kan också träffa studenter och personal från de nio universiteten och studentrepresentanter för Unite!

Mässan ordnas på den interaktiva plattformen, Spatial Chat, där du kan röra dig mellan olika rum som på en vanlig mässa. Du kan besöka utställare, träffa studiekamrater i kaféet, och framför allt chatta med de ansvariga för varje erbjudande som du tycker är intressant - de kommer att finnas på plats och vara redo att svara på alla dina frågor.

Du kan besöka mässan när som helst mellan 17-19.

Mässan riktar sig till studenter vid de nio Unite! universitet - Aalto-universitetet (Finland), Grenoble INP-UGA (Frankrike), Kungliga Tekniska Högskolan KTH (Sverige), Politecnico di Torino (Italien), Technische Universität Darmstadt (Tyskland), TU Graz (Österrike), Universitat Politècnica de Catalunya (Spanien), Universidade de Lisboa (Portugal) och Wroclaw University of Science of Technology (Polen).

Hur registrerar du dig?

Registrera dig här

Registrera dig senast den 7 november.

En länk till Spatial Chat kommer att skickas till registrerade deltagare den 8 november.

Vad är Unite!?

Unite! är en allians mellan nio europeiska toppuniversitet, inklusive Aalto-universitetet, som ger dig många möjligheter att öka din internationella erfarenhet och vidareutveckla din internationella kompetens inom ramen för dina studier.

Hur får du mer information?

Läs mer om Unite! på webb: https://www.unite-university.eu/

Har du frågor? Kontakta Suvi Lavinto, [email protected]

Träffa studenter som deltar i Unite!

Artiklar finns pä engelska och finska.

Airi Nevalainen ja Joona Huikuri Aallon opiskelijaedustajiksi Unite-yliopistoverkostoon

Meet Airi and Joona, Aalto’s student representatives in the Unite! university alliance

We talked to Airi and Joona about their new roles as Unite!’s student representatives and got some great ideas and advice from them.

Student Miro-Markus Nikula

International cooperation and surfing in Portugal - Miro-Markus Nikula is studying his master's in a double degree programme

Miro-Markus is studying Communications and Data Science, and he is looking forward to a year in Lisbon and has already started studying Portuguese.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: