Evenemang

Evenemang: Livsvitt lärande vid Aalto-universitetet

Du är varmt välkommen till vårt första evenemang för livsvitt lärande den 15 december. I detta evenemang kommer vi att belysa Aalto-universitetets livsvitt lärandestrategi och framtida åtgärder.
Elämänlaajuinen oppija Dipolissa

Strategisk planering av livsomfattande lärande på Aalto

Du kanske har hört talas om livsomfattande lärande, men vad betyder det egentligen vid Aalto-universitetet?

Kom och hör om strategin och planerade åtgärder för framtidens livsvida lärande i Aalto. Några utvalda lärandefall kommer också att introduceras, liksom det nationella Digivisio 2030-programmet som involverar alla finländska högskolor.

Program:

14:00–14:15 Glögg & nätverkande

14:15–14:25 Välkomstord
Petri Suomala, vice rektor för utbildning, Aalto-universitetet

14:25–14:55 Livsvitt lärandestrategi
Tom Lindholm, chef för Lifewide learning vid Aalto-universitetet och verkställande direktör för Aalto University Executive Education Ltd
Hanna-Riikka Myllymäki, direktör, utveckling och partnerskap för livsomfattande lärande vid Aalto University Executive Education Ab

14:55–15:10 Marknadsföringsåtgärder 2023
Helena Vannas, marknads- och kommunikationschef, Lifewide learning, Aalto-universitetet

15:10–15:25 Case: SECLE-upphandling för vätgasutbildning
Katri Ventus, COO, FITech

15:25–15:40 Case: ACCESS & First Time Manager
Jari Ylitalo, universitetslektor, Aalto-universitetet

15:40–15:55 Digivisio 2030: Icke-formellt livsomfattande lärandeerbjudande
Laura Sivula, affärsområdeschef, Aalto ACCESS
Kiti Kainulainen, Aaltos pilotsamordnare för Digivisio 2030-projektet

Evenemangets språk är engelska. Max antal deltagare är 50 personer. Tyvärr är det inte möjligt att delta i evenemanget online.

Teamet för livsvitt lärande

• Publicerat: