Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijat, opettajat ja henkilökunta muodostavat monimuotoisen yhteisön, ja henkilöstömme edustaa lähes 70 eri kansallisuutta. Yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuustyötä, eli EDI-työtä, tehdään koulussamme kaikilla tasoilla johtamispäätöksistä kollegoiden arkisiin kohtaamisiin. Keskeisiä teemoja yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuustyössämme 2023-2024 ovat:

Sähkötekniikan korkeakoulussa EDI-työtä koordinoi ELEC EDI Group, jonka dekaani nimittää kahden vuoden välein. Ryhmä valmistelee joka toinen vuosi toimintasuunnitelman, joka toteuttaa Aallon EDI-suunnitelmaa koulutasolla, ja ryhmän jäsenet osallistuvat aktiivisesti suunnitelman toteuttamiseen. Ryhmä toimii yhteistyössä dekaanin, koulun johtoryhmän, henkilöstöhallinnon ja koulutushallinnon, viestinnän ja muiden keskeisten tahojen kanssa.

Yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusryhmä

Tältä sivulta löydät Sähkötekniikan korkeakoulun yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusryhmän (EDI-ryhmän) yhteystiedot sekä yliopistotason yhteystiedot häirintätilanteissa ja kohdattaessa epäasiallista käytöstä.

Ryhmäkuva ihmisistä kahvilassa

Kuinka osallistun?

Yhdenvertaisuuden, monimuotoisuuden ja inkluusion edistäminen hyödyttää kaikkia yhteisön jäseniä. Toivomme, että mahdollisimman moni osallistuisi aktiivisesti järjestämäämme toimintaan ja käyttäisi tarjoamiamme resursseja. Kaikki yhteisömme jäsenet ovat erittäin tervetulleita osallistumaan toiminnan suunnitteluun ja toteuttamiseen, vaikka he eivät olisi EDI-ryhmän jäseniä. Jos sinulla on ideoita toiminnasta laitos- tai koulutasolla tai killassasi, kerro niistä meille tai hae toteutukseen rahoitusta ELEC D&I -rahoituksesta.

Valaistu Aalto-yliopiston logo ja ohikävelevä henkilö
Aalto-yhteisölle Yliopisto Julkaistu:

Miten tukea tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta? Hae rahoitusta ideallesi!

Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijat ja henkilöstö voivat hakea rahoitusta hankkeille huhtikuun ajan.
Paneeli IUPAC Global Womens Breakfast -tapahtumassa
Kampus Julkaistu:

"Tietoiset ja harkitut valinnat voivat edistää monimuotoisuutta yhteisössämme"

Apulaisprofessori Jaana Vapaavuori johdatteli keskustelua 27. helmikuuta 2024 "Catalyzing diversity in science" -aamiaistilaisuudessa YK:n naisten ja tyttöjen tiedepäivän yhteydessä. Moninaisuutta voivat edustaa esimerkiksi erilaiset ideat, identiteetit, representaatiot, taustat, kokemukset ja kehot.
Labradorinnoutaja Niksi katsoo kameraan.
Kampus Julkaistu:

Opaskoira Niksi: On aina yhtä ihmeellistä ja hauskaa tulla kampukselle

"Vaikka se on vaikeata, me emme voi tervehtiä, kun minulla on opaskoiravaljaat päällä. Vastaan turvallisesta liikkumisesta ja minulle on todella tärkeää keskittyä siihen. Etsin kyllä välillä vastaantulevien katseita, mutta siihen ei pidä vastata."
Rehtori Ilkka Niemelä katse kameraan suunnattuna, kuvattuna Dipolissa
Aalto-yhteisölle Yliopisto Julkaistu:

Rehtorin kirje 7.12. – Arvostetaan ja ymmärretään toisiamme

Ilkka Niemelä pitää tärkeänä, että Aallossa jokaisen on turvallista tehdä työtä ja opiskella riippumatta taustasta, uskonnosta tai poliittista mielipiteistä.