Uusia professoreita Taiteiden ja suunnittelun korkeakouluun

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu saa uusia professoreita muotoilun, arkkitehtuurin, taiteen ja median sekä elokuvan laitoksille.
Väre. Kuva: Tuomas Uusheimo

Muotoilun laitos: Julia Valle Noronha on nimitetty muotitaiteen professoriksi 1.8.2022 alkaen. Andrea Botero on nimitetty muotoilun uusista mahdollisuuksista vastaavaksi professoriksi 1.8.2022 alkaen. İdil Gaziulusoy on nimitetty pysyvään kestävän kehityksen professorin tehtävään 1.7.2022 alkaen. Mikko Jalas on nimitetty pysyvään kiertotalouden innovaatioiden ja yhteiskehittämisen professorin tehtävään 1.7.2022 alkaen. Professuuri on jaettu 60% Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muotoilun laitokselle ja 40% Kauppakorkeakoulu johtamisen laitokselle.

Arkkitehtuurin laitos: Ranja Hautamäki on nimitetty pysyvään maisema-arkkitehtuurin professorin tehtävään 1.4.2022 alkaen ja Tomasz Rygalik on nimitetty pysyvään kalustesuunnittelun professorin tehtävään 1.8.2022 alkaen.

Taiteen ja median laitos: Mira Kallio-Tavin on nimitetty professoriksi ja Bassam el Baroni on nimitetty pysyvään kuratoinnin ja taiteen kommunikoinnin professorin tehtävään 1.5.2022 alkaen. Arja Karhumaa on nimitetty pysyvään visuaalisen viestinnän muotoilun professorin tehtävään 1.9.2022 alkaen. Andrés Lucero on nimitetty pysyvään interaktiosuunnittelun professorin tehtävään taiteen ja median sekä muotoilun laitoksille 1.9.2022 alkaen.

Elokuvataiteen laitos: Harri Ylönen on nimitetty elokuvaleikkauksen professoriksi 1.3.2022 alkaen.

Professorit esitellään tarkemmin syksyn aikana ilmestyvissä haastatteluissa.

Uutista editoitu 6.9.2022: lisätty Arja Karhumaan ja Andrés Luceron nimitykset

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu: