Uutiset

Toteutuvatko luottamus ja yhteisymmärrys digitaalisessa vuorovaikutuksessa?

DICIA tutkii muutoksia, joita palvelujen digitalisaatio aiheuttaa asiakasvuorovaikutukseen ja arvon luomisen käytäntöihin

The Digitalization of Customer Interaction (DICIA) projekti (04/2016 - 12/2018) käynnistyy TUTAn SEM-tutkimusryhmässä (Service Engineering and Management)

Digitalisaatio mullistaa palveluliiketoimintaa muuttamalla yritysten keinoja tuottaa arvoa asiakkaidensa kanssa. DICIA-tutkimusprojektissa tutkitaan niitä muutoksia, joita palvelujen digitalisaatio aiheuttaa asiakasvuorovaikutukseen, arvon luomisen käytäntöihin sekä palvelujen käyttäjien arvokokemusten muodostumiseen. Uudet teknologiat lisäävät toimijoiden, prosessien ja tuotteiden kytkeytymistä toisiinsa ja niihin liittyvän tietämyssisällön jakamista. Digitaalisuus tuo myös maailmanmarkkinat lähemmäksi suomalaisia yrityksiä. Haasteena on vanhoihin toimintatapoihin ja asenteisiin juuttuminen. Digitaalisuuden aiheuttaman muutoksen on läpäistävä yritysten strategia, ihmisten välinen toiminta ja yhteydet asiakkaisiin kokonaisuudessaan. Digitaalinen asiakasvuorovaikutus voi auttaa palvelujen tuottavuusparadoksin ratkaisemisessa, mutta kriittisiä kysymyksiä on yhä ratkaistavana: Kuinka asiakkaan arvokokemus muodostuu digitaalisessa vuorovaikutuksessa? Kuinka voidaan varmistaa, että ihmisten välisen vuorovaikutuksen keskeiset elementit, kuten luottamus, yhteisymmärrys ja jaettu käsitys arvon tuottamisen tavasta, toteutuvat digitaalisessa vuorovaikutuksessa?

DICIA-projekti tutkii digitalisaation mahdollisuuksien hyödyntämistä suomalaisten palveluntarjoajien liiketoiminnassa erityisesti tieto- ja viestintäteknologian, rakentamisen ja asiantuntijapalvelujen toimialoilla. Tutkimuksen tulokset tukevat suomalaisten palveluyritysten kilpailukykyä ja kansainvälistä kasvua.

 

Lisätietoja antaa projektipäällikkö Hanna Timonen, hanna.timonen (at) aalto.fi

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Students doing group work, Aalto BIZ
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Global Marketing Management -kurssilla toteutettiin erinomaisia yritysprojekteja

”On upeaa, miten ammattitaitoisia, vilpittömiä ja vuorovaikutukseen virittäytyneitä tämän päivän opiskelijat ovat.”
Kerrostalo ja kallioita
Yhteistyö, Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

LÄHIÖPRIDE-hankkeessa tutkitaan lähiömielikuvien ja rakennetun ympäristön suhdetta

Monitieteinen hanke yhdistää arkkitehtuurin historian, sosiologian, kriittisen kulttuuriperinnön ja maisema-arkkitehtuurin tutkimuksen. Tutkimukseen ja työpajoihin pohjaava hanke tähtää lähiöiden kestävään tulevaisuuteen.
A student team working on their startup idea
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Aalto-johtoinen kärkihanke löysi tapoja opiskelijayrittäjyyden tukemiseen

Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama YYTO-hanke tutki keinoja opiskelijoiden yrittäjämäisen ajattelun lisäämiseen ja tukemiseen.
Aalto University
Yhteistyö Julkaistu:

Uusi laatupalkinto annetaan huipputiimeille, jotka muuttavat Aaltoa pysyvästi ja pitkäjänteisesti

Uusi Aalto Pioneering Excellence Award -palkinto korostaa laadun ja erinomaisuuden merkitystä. Palkintoa voi hakea tai palkinnonsaajaa ehdottaa vuosittain toukokuun loppuun mennessä.