Kaapelitehtaan catwalkilla nähtiin muodin ilotulitusta

Näytös19-palkinnon sai Ines Kalliala. Muodin opiskelijoiden kevätnäytöksessä palkittiin myös Alexander Luonto, Justus Kantakoski sekä työryhmä Elina Heilanen, Aleksandra Hellberg, Camilla Naukkarinen ja Noora Vihervirta.
Näytös19. Kuva: Guillaume Roujas
Kuva: Guillaume Roujas

Aalto-yliopiston muodin kevätnäytöksessä keskiviikkona 29. toukokuuta catwalkilla nähtiin kaksikymmentäkaksi uutta maisteriopiskelijoiden opinnäytemallistoa ja neljä kandidaattiopiskelijoiden ryhmätyömallistoa.

Tuomariston muodostivat tänä vuonna muotialan ammattilaiset: taiteellinen johtaja Francesco Risso, Marni, toimittaja Laird Borrelli-Persson, Vogue.com, johtaja Miren Arzalluz, Palais Galliera, perustaja, päätoimittaja Olya Kuryshchuk, 1 Granary, muotitoimittaja Azza Yousif, Vogue Hommes International, muotijohtaja Benjamin Kirchhoff, Replica Man, valokuvaaja Jordan Hemingway ja päätoimittaja, kustantaja Daniel Thawley, A Magazine curated by.

Nuorten muodin lupausten näkemykset kiinnostavat myös kansainvälisiä muotialan asiantuntijoita, jotka olivat saapuneet seuraamaan Näytöstä sekä osallistumaan Aalto-yliopiston Fashion Seminariin. Tapahtumat ovat osa Fashion in Helsinki -tapahtumakokonaisuutta, joka on kansainvälinen foorumi, jossa ammattilaiset pääsevät tutustumaan uusimpiin kykyihin ja yrityksiin. Sen tavoitteena on tukea vientiä ja rakentaa suomalaisen suunnitteluosaamisen näkyvyyttä ja haluttavuutta.

Toimittajat Laird Borrelli-Persson, Vogue.com ja Azza Yousif, Vogue Hommes, odottivat Näytöstä innolla. ”Toivon, että näytös inspiroi. Toivon myös, että opiskelijat ovat luovia vastuullisella tavalla”, kommentoi Yousif, joka on erikoistunut muun muassa kysymyksiin muodin kestävyydestä ja vastuullisuudesta.

Näytös19-muotinäytös on katsottavissa Yle Areenassa.

Kuvat: Guillaume Roujas

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.