ITP-ohjelmassa tehdään erittäin mielenkiintoisia yritysprojekteja
Information Technology Program (ITP) tarjosi jälleen tänä kesänä kolmen kuukauden ajan intensiivistä opetusta digitalisaatiosta. Ohjelmaan osallistuneille 72 opiskelijalle kertyi kesäohjelmasta 24 opintopisteen laajuinen sivuainekokonaisuus. Osana ohjelmaa opiskelijat tekivät laajan yritysprojektin. Projekti on koettu opiskelijoiden keskuudessa monella tapaa palkitsevana opiskelumuotona, sillä se sekä tarjoaa työkokemusta että antaa näköalapaikan organisaatioiden prosesseihin.
− Vuonna 1995 perustetussa kesäohjelmassa on tehty jo yli 200 yritysprojektia. Monet yritykset ovat halunneet osallistua ohjelmaamme peräkkäisinä vuosina. Opiskelijoiden luova ajattelutapa yhdistettynä alan parhaimpien asiantuntijoiden ohjaukseen tuottaa uudenlaisia ratkaisuja ja konsepteja, ITP:n ohjelmapäällikkö Laura Sivula kertoo.
S-Pankki on yksi mukana olevista yrityskumppaneista, joka osallistui ohjelmaan myös viime vuonna. Opiskelijatiimin tehtävänä oli selvittää, miten S-Pankki voisi vastata paremmin nuorten asiakkaidensa tarpeisiin.
– S-Pankin etu on sen mahdollisuus integroitua ihmisten arkipäivään, esimerkiksi kaupassa käyntiin, tiimiin kuuluva Lauri Lukka pohtii.
− Pankit eivät olekaan jämähtäneitä aikaansa. Työtä digitalisaation eteen tehdään jatkuvasti, toinen tiimiläinen Van Dang jatkaa.
− Me S-Pankissa saimme uudenlaisia, tuoreita näkökulmia ja tärkeää tietoa nuoremman asiakassegmentin tarpeista ja toiveista, kertoo Juha Raumolin, S-Pankin Digitaalisten kanavien ja kehityksen johtaja.
ITP:ssä opiskelijat ovat aina olleet ykkössijalla
Opetuksen laatuun ja metodeihin on kiinnitetty erityistä huomiota, sillä pyrkimyksenä on tarjota rohkaiseva opetusympäristö ja kokonaisvaltainen oppimiskokemus. Kansainvälisessä sivuaineohjelmassa sekä opiskelijat että opetushenkilökunta edustavat useita kansallisuuksia. Naisia ja miehiä on viime vuosina osallistunut suunnilleen yhtä paljon.
− Kaikki tieto on nykyään parin klikkauksen päässä. Siksi opetukseen tarvitaan sparraavaa otetta. Luennoitsijat ja projektikoordinaattorit haastavat ja vievät ajattelua seuraavalle tasolle. Ohjelmassa on kolme alaohjelmaa: Strategy & Experience Design, Information & Service Business ja Digital & Interactive Entertainment, joihin opiskelijat hakevat. Ohjelmatiimimme tekee sitten alaohjelmakohtaiset opiskelijavalinnat ja jakaa opiskelijat projektitiimeihin, Laura Sivula kertoo.
Lisätietoja:
ITP-ohjelmapäällikkö Laura Sivula
Kauppakorkeakoulun tieto- ja palvelutalouden laitos
[email protected]
+358 50 312 0934
itp.aalto.fi
#AaltoITP