Eeva Savolainen aloitti tietoasiantuntijana

Eeva Savolainen työskentelee Avoin tiede ja ACRIS-tiimissä.
Tietoasiantuntija Eeva Savolainen / kuvaaja Vesa Kyllönen

Eeva Savolainen aloitti tietoasiantuntijana Aalto-yliopiston tutkimuspalvelujen Avoin tiede ja ACRIS -tiimissä huhtikuun alussa. Hänen tehtäviinsä kuuluu Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun tutkimustuotosten validointi Aalto-yliopiston ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä sekä avoimeen julkaisemiseen ja tutkimusdatan hallintaan liittyvät tehtävät.

Savolainen vastaa arkkitehtuurin, median sekä elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitosten julkaisujen validoinnista ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä. Savolaisen kollega Leena Rantamäki hoitaa puolestaan taiteen ja muotoilun laitosten julkaisujen validoinnin.

Tutkimusdatan hallinnassa Savolainen tekee yhteistyötä Aalto-yliopiston data advisor Mikhail Kuklinin ja data-agenttien kanssa erityisesti Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa sekä Kauppakorkeakoulussa.

Eeva Savolainen on valmistunut filosofian maisteriksi Tampereen yliopistosta pääaineenaan Suomen kirjallisuus. Hän on työskennellyt erilaisissa tehtävissä kirjastoissa ja arkistoissa noin viidentoista vuoden ajan. Hänen aiempia työnantajiaan ovat Tampereen yliopiston kirjasto, Kymenlaakson ammattikorkeakoulun kirjasto, Kansallisen audiovisuaalisen instituutin radio- ja tv-arkisto ja Kansalliskirjasto. Viimeiset kaksi vuotta Savolainen työskenteli suunnittelijana Tieteellisten seurain valtuuskunnan yhteydessä toimivassa Julkaisufoorumissa.

Vapaa-ajallaan Eeva harrastaa muun muassa lukemista, balettia ja retkeilyä.

URL kopioitu

Lähikuva patterista, jossa teksti: Battery must be Recycled or Disposed of properly.
Mediatiedotteet Julkaistu:

BATCircle2.0:n menestys vahvistaa Suomen asemaa litiumioniakkujen toimitusketjun huipulla

Aalto-yliopiston johtaman tutkijoiden ja teollisuuden yhteistyön tuloksena syntyi vaikuttavia tutkimustuloksia.
Acris service break and new features text and red background.

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024 klo 10-16.
Kolme henkilöä on kyykyssä piirtämässä yhdelle isolle ruskealle paperille

Aallon opiskelijoiden julkisen taiteen projekteja mukana palkitulla ANTI-festivaalilla

Kuopiossa koettiin viime viikolla kiehtova julkisen taiteen projektien kokonaisuus, jonka järjestivät Aalto Yliopiston taiteen ja median laitoksen opiskelijat.
Tekstiiliperhonen, jonka siipiin on punottu valoon reagoivia säikeitä.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Perhosen siivet liikkeelle valon voimalla – tutkijoiden kehittämät keinotekoiset lihakset saavat älykankaat mukautumaan muutoksiin ympäristössä

Tulevaisuudessa innovaatiota voitaisiin hyödyntää esimerkiksi älykkäiden tekstiilien, pehmeän robotiikan ja lääketieteen kehityksessä.