CEMS Club Helsinki edistää kestävää kehitystä

Aallon CEMS Club kannustaa opiskelijoita kasvisruokailuun Good Citizen -kortilla.
CEMS students standing on the main stairs of the School of Business
CEMS Club Helsinki Kauppakorkeakoulun pääportailla

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on maailman johtavien kauppakorkeakoulujen, suuryritysten ja järjestöjen muodostaman CEMS-yhteisön jäsen (the Global Alliance in Management Education). Jokaisessa yhteisöön kuuluvassa 32 jäsenyliopistossa toimii myös oma CEMS Clubinsa.

Programme Manager Arja Sahlbergin mukaan CEMS Clubien toiminnan tarkoituksena on tukea CEMS MIM (Master's in International Management) -opiskelijoiden keskinäistä verkostoitumista ja lisätä tietoisuutta CEMSistä.

”CEMS Clubit auttavat opiskelijoita tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja työelämään, ja he voivat ottaa agendalleen myös muita CEMSin arvojen mukaisia tavoitteita, kuten kestävän kehityksen tai eettisen toiminnan tukemisen. CEMS Clubit tekevät tiivistä yhteistyötä yliopiston CEMS-toimiston kanssa ja jokaisella CEMS Clubilla on oma johtoryhmänsä. CEMS Club Helsingin johtajana eli presidenttinä keväällä 2019 toimii Silla Aaltonen”, Arja Sahlberg kertoo.

”Järjestämme tapahtumia, joiden päämääränä on tuoda verkoston eri osapuolet yhteen, synnyttää uusia ideoita ja elämänmittaisia ystävyyksiä sekä tarjota mahdollisuuksia itsensä kehittämiseen. Tapahtumiemme kirjo on laaja sisältäen yritysvierailuja, alumnitoimintaa ja erilaisia vapaamuotoisia sosiaalisia tapahtumia. CEMS Club Helsinki on jo pitkään ollut yksi aktiivisimmista CEMS-verkoston clubeista”, Silla Aaltonen jatkaa.

Ruoan jakamista Hurstin Avussa vähävaraisten auttamiseksi

CEMS-ohjelman perusarvoihin kuuluvat vastuullisuus ja kestävä kehitys ohjaavat myös paikallisten clubien toimintaa. Keväällä 2019 CEMS Club Helsinki lanseerasi paikallisesti Rotterdamista alkunsa saaneen Good Citizen Cardin, jolla halutaan kannustaa ihmisiä tekemään vastuullisempia valintoja arjessaan.

CEMS-opiskelijat Liisa Antola, Laurenz Marton, Andrea Pelissero ja Daniel Cohen jakamassa ruokaa Hurstin Avussa

”Kolme euroa maksavalla digitaalisella kortilla kaikki Aallon opiskelijat saavat alennuksia kasvispainotteisten yhteistyöravintoloiden annoksista ympäri Helsinkiä. Tulot kortista ohjataan hyväntekeväisyyteen Hurstin Avulle, jossa CEMS-opiskelijoilla on ollut tapana käydä noin kerran lukukaudessa tekemässä vapaaehtoistyötä”, Silla Aaltonen kertoo.

”Kortti huomioi siis ympäristövastuun lisäksi myös sosiaalisen vastuun, sillä se paitsi kannustaa syömään kasvispainotteisesti, myös auttaa niitä, jotka tarvitsevat tukea arjesta selviämiseen. Niin opiskelijat kuin ravintolatkin ovat lähteneet innoissaan mukaan edistämään vastuullisempia valintoja erinomaisten ruokailukokemusten kautta”, Silla jatkaa.

Lisätietoja Good Citizen -kortista Facebookissa: https://www.facebook.com/GoodCitizenHelsinki/

Opiskelija, osta oma korttisi! https://kide.app/memberships/5c05a07f-cae2-49df-894c-fbf05e9b3434

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.