Aalto jälleen pohjoismaisten kauppakorkeakoulujen kärkikaksikossa

Kauppakorkeakoulu on sijalla 29. Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui sijalle 29. Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2014 -rankingissa. Rankingissa listataan 80 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on toiseksi paras pohjoismainen kauppakorkeakoulu.

Vuosittain tehtävä ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Kauppakorkeakoulun alumneilla on ranking-tulosten muodostumisessa tärkeä rooli, sillä kysely lähetään aina kolme vuotta valmistumisen jälkeen.

− Lämmin kiitos vastausaktiivisuudesta vuonna 2011 korkeakoulustamme valmistuneille, heitä on kiittäminen tästä hienosta tuloksesta, dekaani Ingmar Björkman sanoo.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on ensimmäistä kertaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi toinenkin, Svenska handelshögskolan eli Hanken sijalla 80.

Ranking-tulos on yhteenveto eri rankingien tuloksista. Financial Times European Business School 2014 -ranking julkaistiin 1.12.2014.

Aiemmin lokakuussa julkaistussa EMBA-ohjelmia vertailevassa Financial Timesin rankingissa liikkeenjohdolle suunnattu Aalto Executive MBA -ohjelma vahvisti asemaansa. Globaalisti ohjelman kokonaissijoitus on 83.

Financial Times: Suomalainen liikkeenjohdon valmennus Pohjoismaiden parasta (20.10.2014)

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.