2017 Clean Tech Competition

Registration is now open for the 2017 Clean Tech Competition, a global research and design challenge for 15-18 year old students. This year’s challenge is to “Create a Greener Future”.

This educational opportunity challenges students to develop innovative, clean technology solutions to real-world issues. Solutions may take on aspects of buildings, materials, and efficiency, indoor environmental quality and “sick buildings”, among other available topics. Student participants will gain experience with focused research, critical thinking, and the scientific process – making it a great project based learning opportunity.

There is no entry fee, and students can participate through school, extracurricular programs or, on their own. Total prizes awarded will be over $30,000 and the Finalist Event will be held on at Stony Brook University, New York!

There is no limit to the number of Teams per organization – so spread the word! Each stage of the competition is designed to be a rewarding process, and more student participation means inspiring more young scientists to help build a better future for our planet. We want students from LUMA Centre Aalto in this year’s competition this year and for years to come.

Learn more and register at:

www.CleanTechCompetition.org

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus selvitti ilmastonmuutoksen vaikutusta tundralla: lämpeneminen voi lisätä hiilen vapautumista hälyttävästi

Ilman ja maaperän lämpeneminen sekä maaperän kuivuminen lisäsi hiilen vapautumista tundran ekosysteemistä.
People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Ilmakuvassa kosken kuivunut uoma, jonka ylittää silta.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuivuus on uhka runsaiden vesivarojen Suomessakin

Viime vuosikymmenien kuivista kausista on Suomessa aiheutunut vakavia vaikutuksia etenkin maataloudelle ja vesihuollolle.