Strateginen johtaminen ja kasvuyrittäjyys

Strategisen johtamisen ja kasvuyrittäjyyden tutkimusryhmä on yksi Euroopan johtavista strategisen johtamisen ja kasvuyrittäjyyden tutkimusyksiköistä. Yksikkö on kansainvälisesti tunnettu alueensa tutkimuksen ja opetuksen huippuosaamisesta. Yksikön mainetta kasvattaa lisäksi vahvat yhteydet alueen muihin kansainvälisesti johtaviin instituutioihin. Näitä vahvuuksia käytetään alueen opiskelijoiden hyväksi luomaan syvällinen ja kansainvälisiä uramahdollisuuksia avaava oppimiskokemus.

TUTA Strategy and venturing

Tutustu tutkimushankkeeseen

Abstract image with colours picturing Energy materials textures. Photo by Helen Marton

IN2MISSION: Miten innovaatiopolitiikalla voidaan nopeuttaa ratkaisujen luomista yhteiskuntamme suurimpiin haasteisiin?

Hankkeessa pyritään ymmärtämään, mitkä ovat vaikuttavimmat innovaatiopolitiikan välineet, jotka nopeuttavat ratkaisujen kehittämistä yhteiskunnan suuriin haasteisiin dataa ja alustoja hyödyntämällä.

Tuotantotalouden laitos
Alustaloudessa menestyminen vaatii Suomelta uudenlaisia politiikkatoimia.

Politiikkatoimet alustataloudessa -tutkimushanke

Aalto-yliopiston tutkimushankkeessa selvitetään digitaalisen alustatalouden vaikutusta suomalaisten yritysten liiketoimintaan ja kilpailukykyyn sekä arvioidaan Suomen julkisen innovaatiorahoituksen nykytilaa.