Biltrafik och parkering i Otnäs

Rutterna och parkeringsområdena i Otnäs förändras i takt med att campus utvecklas. Bifogat hittar du aktuell information om läget.

Renault Zoe electric vehicle

ACRE har i samarbete med Aalto-universitetet granskat parkeringsbegränsningarna på Otnäs campus. Parkeringsövervakningen sköts av parkeringsövervakningen vid Esbo stad. Parkeringsplatser med restriktioner är markerade på pdf-kartan i slutet av denna sida.

Genom att logga in ser du allt innehåll på sidan.

Gäster till universitetets personal eller partners samt studenter hänvisas till de utomhus belägna parkeringsplatserna eller till Otaparkki huset.

Avgifterna för avgiftsbelagda gårdsplatser och Otaparkki

• måndag–fredag kl. 8.00–18.00 1 €/timme + betaltjänstleverantörens serviceavgift
  • månadsavgift 45 €/månad + betaltjänstleverantörens serviceavgift

Månadsavgiften berättigar till parkering på alla avgiftsbelagda gårdsplatser i Otnäsområdet och i Otaparkki (Sähkömiehentie 3). All parkering betalas i fortsättningen genom betaltjänstleverantörerna EasyPark och Parkman. Esbo stad sköter parkeringsövervakningen i Otnäs campusområde.

Parkeringsplatserna för Otaparkki och campusområdets gårdsplatser har harmoniserats och ingår under samma Easypark/Parkman-kod (543), koden är markerad på parkeringsområdena samt finns tillgänglig i appen.

Utöver klistermärkena för personalen används blåa brickor som liknar vanliga parkeringsskivor och har texten ”Aalto-yliopiston pysäköintilupa”. Bilar och släpvagnar försedda med dessa får parkera längre än de tillåtna tiderna. Den här typen av bilspecifika parkeringsskivor med registernummer ges till bilar och släpkärror som ägs av universitetet samt till bosatta på campusområdet (personer som äger bostäder i anknytning till Aalto-universitetets fastigheter).

För övriga parkeringsområden och villkor gäller samma praxis som tidigare. Det finns inte separata parkeringsplatser eller områden för att slå läger på campus.

Elbilar

Elbilar kan laddas enligt separat avgift vid laddstationerna på campus. Laddningstiden är max 3 timmar åt gången. Följande parkeringsområden har laddstationer:

• Dipoli (Otakaari 24), parkeringsavgiften debiteras inte för dem med Aalto-universitetets parkeringstillstånd för personal.
  • Otnäsvägen 9, parkeringsavgiften debiteras inte för dem med Aalto-universitetets parkeringstillstånd för personal.
  • Marvägen 8, parkeringsavgiften debiteras inte för dem med Aalto-universitetets parkeringstillstånd för personal.
  • Biologgränden (endast för A Bloc kunder), alla parkerare måste betala både parkerings- och laddningsavgifter.
  • A Grid (Otsvängen 5), alla parkerare måste betala både parkerings- och laddningsavgifter.
  • Otaparkki (Strömkarlsvägen),  alla parkerare måste betala både parkerings- och laddningsavgifter.

Laddstationerna har märkts ut på denna karta med laddsymboler.

Laddavgifterna är dynamiska och granskas med jämna mellanrum. Du hittar aktuella avgifter i appen Plugitin och på ACREs nätsidor.

Mer information om biltrafik och parkering på campus: ACREs kontaktform

På kartan nedan hittar du Aalto-universitetet Otaniemi parkeringsplatser (karta uppdaterad 26.3.2024):

Parkeringplatserna i Otnäs finns på den bifogade campuskartan

Volksvagen auto pysäköitynä

Aalto-universitetets parkeringstillstånd

Mer information om användningen av parkeringstillstånd för personal vid Aalto-universitetet.

Otaparkki julkisivu

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.

Aalto-yliopisto / Unto Rautio

Campuskartor, adresser och hur du tar dig till Otnäs

Välkommen till Aalto-universitetets campus i Otnäs! Campus bildar en mötesplats för universitetet, dess partner och områdets invånare.

This service is provided by:

Aalto University Campus & Real Estate

Did you find what you were looking for? If not, please contact us.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: