Samarbete

Analys av övervakningssystem för instrument i operationssalar

Technomedicum och Aalto-universitetets handelshögskola genomförde ett projekt för analys av ett övervakningssystem för instrument i operationssalar. Projektet utvärderade det nya systemets medförda fördelar utifrån kriterier både för kvalitet och ekonomisk nytta.
Two students drawing on coloured paper at a table in a workshop space

”Projektet användes som en del av vårt Tekes-projekt. Vi visste redan från början att vårt Tekes-projekt måste omfatta denna utredning, så vi bestämde oss för att köpa den av Aalto-universitetets handelshögskola.

Projektet genomfördes enligt tidtabellen, och vi fick exakt det vi beställde, dessutom till ett rimligt pris. Företagsprojekt (Business projects) valde rätt studerande för projektet, och professorn som handledde arbetet var helt klart värd kostnaden.

Den största nyttan vi fick från projektet var nog ändå att vi fick lära känna Företagsprojekt-konceptet. Nu vet vi för framtida behov vad Företagsprojekt kan göra för oss. ”

Harry Holthöfer
Direktör