Vår strategi

Forskning: Siktet inställt mot toppen

Vi skapar starka kompetenskluster inom forskningens fokusområden och för samman vårt mångsidiga kunnande.
Research equipment on a colorful background, image by Aleksi Poutanen
  1.  Vårt mål på lång sikt: Att bedriva högklassig forskning och göra genombrott inom vetenskap, konst, teknik och ekonomi, samt i skärningspunkterna mellan dem.
  2. Vårt nuvarande utvecklingsmål: forskning i toppklass. Vi skapar starka kompetenskluster inom forskningens fokusområden och för samman vårt mångsidiga kunnande för att tackla de stora utmaningarna i världen.
  3. Våra utvecklingsåtgärder: Att locka de bästa förmågorna till Aalto-universitetets utbildningar, skapa betydande forskningsinfrastrukturer och bedriva nydanande gränsöverskridande samarbeten.

Som en del i vår levande strategi kommer vi att börja arbeta tillsammans för att sätta planen i verket under 2020.

Våra fokusområden inom forskning

Vår styrka är hög kvalitet och ett allt större genomslag inom våra fokusområden inom forskning, konst och utbildning, med en unik kombination av samverkande områden.

Sensual Mathematics Exhibition. Photo by Henri Vogt.

Forskning och konst

Vi skapar förutsättningar för innovationer, ekonomisk tillväxt, arbete och välbefinnande vid Aalto-universitetet.

Nyheter om vetenskap och konst

Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Kuva Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen K.-kerroksen seinän pyöreistä istuinaukoista. Opiskelijoita istumassa ja kävelemässä.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Aalto Thesis Database kan nu användas även utanför lärcentret

Tillgången till elektroniska lärdomsprov förbättras för studerande och personalen vid Aalto-universitetet.
talvinen kuva Otarannasta kaisloineen
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Den årliga uppföljningen för doktorander är öppen fram till 10.1.2024

Hur framskrider dina doktorandstudier och din forskning? Uppdatera oss om din situation genom att svara på enkäten.
sanasto-somekuva-twitter.png
Samarbete, Forskning och konst Publicerat:

Bästa författare av kursböcker och vetenskapslitteratur - visste du att du har rätt till utlåningsersättning?

Alla författare som har skrivit text till ett verk som lånas ut på bibliotek har rätt till utlåningsersättning.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: