Webinar on Automatic Coordination of Construction Actors – ACTOR

ACTOR is a Finnish R&D project aiming to increase construction productivity and decrease carbon emissions through process automation. The first ACTOR webinar on November 3, 2022, introduces the project and its consortium and discusses construction productivity killers and ways to overcome them.
thumbnail_ACTOR-Spot.jpeg

The webinar starts at 5 pm Helsinki, 3 pm London, and 8 am Pacific time.

Register for the webinar and receive updates on the ACTOR project.

About ACTOR

ACTOR aims to doublethe productive time of a construction worker, reduce construction material waste and energy consumption significantly, and increase the industry's output, adding 2–3 billion euro to Finland's GDP.

The ACTOR consortium members are:

• Aalto University
  • VTT Technical Research Centre of Finland Ltd.
  • Carinafour
  • Flow Technologies
  • Trimble Solutions Oy
  • Kone

ACTOR is supported by Business Finland's Low Carbon Built Environment Program, which receives funding from the EU's Recovery and Resilience Facility.

Read more about ACTOR.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:
URL kopierat

Läs fler nyheter

Vasemmalta Taras Redchuk, Chris Hayes, Aakeel Wagay, Ada Pajari, Dan Noel, Eveliny Nery ja Jarno Mäkelä. Kuva: Mikko Raskinen.
Utnämningar Publicerat:

Ett team anlände med full fart för att studera bakterier som trivs under extrema förhållanden

Jarno Mäkelä började som biträdande professor i biofysik vid institutionen för neurovetenskap och medicinsk teknik vid Aalto-universitetet i början av september. Samtidigt fick han sällskap av forskaren Taras Redchuk, postdoktorala forskarna Dan Noel och Eveliny Nery, doktoranderna Ada Pajari och Aakeel Wagay, forskningsassistenten Chris Hayes samt en mängd utrustning, finansiering från Finlands Akademi och en ERC Starting Grant från Europeiska forskningsrådet.
Harald Herlin Learning Center
Forskning och konst Publicerat:

Nya öppettider testas i lärcentret från den 19 augusti 2024

Möjligheterna för studerande och personal att använda lärcentrets lokaler och samlingar kommer att utökas.
Metsähovi 50 vuotta
Campus, Universitetet Publicerat:

Tähtitiistai-evenemangsserien tar astronomin nära allas vardag

Välkommen att lära dig om astronomi i Aalto-universitetets nya Marsio-byggnad, som öppnades hösten 2024! Aalto-universitetets Metsähovi Radioobservatorium firar sitt 50-årsjubileum i år. För att fira jubileet kommer en öppen föreläsningsserie "Tähtitiistait" att hållas i den nya Marsio-byggnaden hösten 2024. Tähtitiistait-evenemangsserien är en del av jubileumsprogrammet som syftar till att ta astronomin nära vardagen för var och en av oss.
Maisteritason opinnäytteet näkyvät valvojan profiilissa
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Integrering av lärdomsprov på magisternivå inleds i Aalto Universitets forskningsdatasystemet

Integrering av lärdomsprov på magisternivå i ACRIS synliggör övervakarnas och handledares insats