Tips för användning av nya passerkort

De nya passertaggarna tas i bruk i alla fastigheter på Otnäs campus under våren och sommaren. Tänk på följande när du använder nya passertaggar.
Otakaari 1 U-siiven aula

De nya läsapparaterna använder starkare kryptering än de som användes tidigare, så taggen ska hållas närmare, eller helt intill, läsapparaten. Dessutom bör taggen placeras så nära mitten på läsapparaten som möjligt. Ljusets färg runt läsapparaten visar om läsningen lyckades och om taggen har rättighet att öppna aktuell dörr.

I och med den starkare krypteringen kan de nya läsapparaterna fungera något långsammare jämfört med de äldre apparaterna. Även passertaggens form påverkar taggens läsbarhet - läsapparaten känner av en tagg i kortformat på längre avstånd än taggar i form av nyckelbrickor.

Programvarorna i läsapparaternas bakgrund uppdateras regelbundet och vi fäster stor vikt vid en smidig användarupplevelse. Om du upplever problem med de nya passertaggarna, kontakta [email protected] eller [email protected]. Dessutom, om du upptäcker att taggens nummerserie är otydlig (stansning enligt bilden eller lasergravering) eller om taggen fungerar osäkert, kan du returnera taggen till receptionen och be om en ny.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.