Spårjokerns stenbrytningar på Otnäsvägen inleds i juni

Stenbrytningarna på Otnäsvägen startar i juni. Det kommer att göras 1–3 sprängningar per dag.
Stenbrytningsarbetet varar cirka 3 månader.
Raide-Jokeri havainnekuva Ainonaukio, Otaniemi Kuva: Raide-Jokeri

Man kan beställa textmeddelanden om stenbrytningarna. Spårjokern skickar textmeddelande om sprängningarna cirka en timme på förhand. Du kan beställa tjänsten genom att skicka textmeddelandet RAIDE OTANIEMI till numret 18200. Beställningen är kostnadsfri.

Byggarbetet medför en del förändringar visavi exempelvis såväl körfiler och hastighetsbegränsningar som gång- och cykelvägar. Motorfordon kan dock använda Otnäsvägen under hela byggarbetet. Under hela byggarbetet finns plats för gång- och cykeltrafik på åtminstone ena sidan av vägen. Information om alla förändringar ges i området kring byggarbetsplatsen och på vår webbplats.

Arbetet utförs huvudsakligen vardagar mellan kl. 7–18. Det är möjligt att mindre bullriga arbeten utförs mellan kl. 18–22, på helger och söckenhelger.

Spårjokern

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.