Skrotcykelinsamlingen är här igen!

Skrotcykelinsamlingen på Otnäs campus har dragit igång igen. Avsikten är att underlätta vardagen för områdets aktiva cyklister och främja en bättre cykelparkeringskultur. Kontrollera om din cykel har ett färgglatt band och ta bort det innan den 9 december 2023, om din cykel används aktivt.
Mikko Raskinen

Varje år samlas övergivna cyklar på cykelparkeringarna på campus. Dessa övergivna eller söndriga cyklar tar plats från aktiva cyklister och försvårar underhåll av utomhusområdena. Avsikten med insamlingen av skrotcyklar är att förbättra det dagliga livet för Otnäs aktiva cyklister och samtidigt hålla närmiljön ren och trivsam.

I år ordnar Aalto Universitetsfastigheter (ACRE) skrotcykelinsamlingar vid ACREs byggnader på Otnäs campus. Det är mycket populärt att röra sig med cykel på Otnäs campus och på grund av de många cyklisterna blir en del av cyklarna utan ägare och fyller cykelparkeringarna.

Alla cyklar förses med färgade band från och med lördagen den 18 november 2023. Cykelns ägare ska ta bort bandet från sin egen cykel om den är i bruk. Påminn även dina arbetskamrater som inte själva är på plats för att ta bort bandet om det här.

Cyklar med bandet kvar samlas in den 9 december 2023. Ta bort bandet från din egen cykel så fort som möjligt. Cyklar i gott skick överlämnas till Återvinningscentralen och resten återvinns enligt material.

Skrotcykelinsamlingen är ett utmärkt exempel på hur gemenskapen tillsammans kan påverka renligheten på området och erbjuda praktiska lösningar på problem som rör många på campus.

Om du har frågor eller vill höra mer om återvinningen kan du kontakta:

Property Manager, Mikko Aho, ACRE
[email protected])

Head of Property and Campus Services, Jukka Salmisto, ACRE

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Two students standing next to a train studying a map.
Studier Publicerat:

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.