Nyheter

Reseundersökning av Helsingfors centralstation, Busholmen, Otnäs, Kera och Mattby

Svara på undersökningen och delta i lotteriet för att vinna ett pris!
Aalto Summer School on Transportation poster

Aalto University Summer School on Transportation har publicerat en reseundersökning av fem urbana knutpunkter kring HRT:s område: Helsingfors centralstation, Busholmen, Otnäs, Kera och Mattby. Den här korta ochanonyma undersökningen kommer att används för att samla information som kunde hjälpa att tänka på förbättringar och nya innovationer i transporttjänster kring de här knutpunkterna. Genom att delta i undersökningen du har en chans att vinna ett museikort (värde 69 euro) eller ett presentkort till Verkkokauppa (värde 69 euro).

Här finns det en länk till undersökningen till den 24. augusti: https://app.maptionnaire.com/sv/9204/. Undersökningen finns tillgänglig på tre språk (engelska, finska och svenska).

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Kuva Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen K.-kerroksen seinän pyöreistä istuinaukoista. Opiskelijoita istumassa ja kävelemässä.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Aalto Thesis Database kan nu användas även utanför lärcentret

Tillgången till elektroniska lärdomsprov förbättras för studerande och personalen vid Aalto-universitetet.
talvinen kuva Otarannasta kaisloineen
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Den årliga uppföljningen för doktorander är öppen fram till 10.1.2024

Hur framskrider dina doktorandstudier och din forskning? Uppdatera oss om din situation genom att svara på enkäten.