Köpcentret A Bloc öppnade på Aalto-universitetets campus
Köpcentrets dörrar öppnades första gången för allmänheten den 30 augusti kl. 9. A Bloc öppnades officiellt då styrelseordförande för Aalto-universitetets studentkår (AUS) Noora Vänttinen klippte bandet. På öppningsdagen höll aktörerna i A Bloc ett öppningsprogram i centret.
”A Bloc kommer säkert att inverka på dynamiken i hela Otnäs och bidrar med efterlängtade alternativ under lunchtid, kvällstid och veckoslut. Vi vill att A Bloc blir en plats som återspeglar Aalto-gemenskapen där alla medlemmar i gemenskapen vill spendera tid och träffa varandra”, säger Aalto universitetsfastigheter Ab:s fastighetsplaceringschef Eetu Ristaniemi.
A Blocs läge i centrum av universitetets campus möjliggör även ett nytt slags samarbete mellan universitetet och köpcentrets aktörer. En del av köpcentrets affärskoncept har utvecklats i samarbete med universitetets studerande.
Centret ökar speciellt restaurangutbudet i Otnäsområdet. I A Bloc finns flera alternativ för både lunch och middag: Konnichiwa sushi, Fafa’s falafel, Who the xxxx is Alices napolitanska pizza, Eat Poke HKI:s poke bowles och Fazer Food & Co:s olika alternativ ur den stora restaurangvärlden. Förutom restaurangerna kompletterar Espresso House, Brooklyn Cafe och Jungle Juice Bar centrets mat- och dryckesutbud.
I A Bloc öppnar även en efterlängtad Alkobutik och Clas Ohlsons nya affärskoncept Lab Store. Dessutom hittar man dagligvaruhandlarna Alepa och K-Market, en R-kiosk och ett apotek i köpcentret. Det stora konditionscentret Esport Aalto med sina Les Mills THE TRIP-cykelsalar och HotStudior fyller så gott som hela övervåningen.
Mer information:
A Blocs webbplats
info@abloc.fi
Läs fler nyheter
Var på din vakt när du rör dig vid metrostationen
När du rör dig ute på gatorna kan du råka ut för bedragare, och därför är det av största vikt att du är vaksam.
Tillgängliga rutter i Aalto Space -applikationen
Du kan också välja en tillgänglig rutt för navigering på campus.
Forskningsprojekt visar att kreativitet inte bara går att mäta – den är också en avgörande konkurrensfördel
Kreativitet erbjuder ett sätt att se problem ur nya perspektiv och hitta lösningar som annars inte skulle uppstå.