Köpcentret A Bloc öppnade på Aalto-universitetets campus

Otnäs kommersiella serviceutbud växer betydligt i och med restaurangerna och caféerna, affärerna samt övrig service i A Bloc.
A Bloc sijoittuu Aalto-yliopiston metroaseman yhteyteen. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Köpcentrets dörrar öppnades första gången för allmänheten den 30 augusti kl. 9. A Bloc öppnades officiellt då styrelseordförande för Aalto-universitetets studentkår (AUS) Noora Vänttinen klippte bandet. På öppningsdagen höll aktörerna i A Bloc ett öppningsprogram i centret.

”A Bloc kommer säkert att inverka på dynamiken i hela Otnäs och bidrar med efterlängtade alternativ under lunchtid, kvällstid och veckoslut. Vi vill att A Bloc blir en plats som återspeglar Aalto-gemenskapen där alla medlemmar i gemenskapen vill spendera tid och träffa varandra”, säger Aalto universitetsfastigheter Ab:s fastighetsplaceringschef Eetu Ristaniemi.

A Blocs läge i centrum av universitetets campus möjliggör även ett nytt slags samarbete mellan universitetet och köpcentrets aktörer. En del av köpcentrets affärskoncept har utvecklats i samarbete med universitetets studerande.

Centret ökar speciellt restaurangutbudet i Otnäsområdet. I A Bloc finns flera alternativ för både lunch och middag: Konnichiwa sushi, Fafa’s falafel, Who the xxxx is Alices napolitanska pizza, Eat Poke HKI:s poke bowles och Fazer Food & Co:s olika alternativ ur den stora restaurangvärlden. Förutom restaurangerna kompletterar Espresso House, Brooklyn Cafe och Jungle Juice Bar centrets mat- och dryckesutbud.

I A Bloc öppnar även en efterlängtad Alkobutik och Clas Ohlsons nya affärskoncept Lab Store. Dessutom hittar man dagligvaruhandlarna Alepa och K-Market, en R-kiosk och ett apotek i köpcentret. Det stora konditionscentret Esport Aalto med sina Les Mills THE TRIP-cykelsalar och HotStudior fyller så gott som hela övervåningen.

Mer information:
A Blocs webbplats

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.