Aalto Thesis Database kan nu användas även utanför lärcentret

Aalto Thesis Database är en distansuppkoppling till publikationsarkivet Aaltodoc för sådana lärdomsprov på magisternivå samt licentiat- och doktorsavhandlingar där författaren inte har gett tillstånd för att publicera hela texten i pdf-format på nätet.
Kuva Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen K.-kerroksen seinän pyöreistä istuinaukoista. Opiskelijoita istumassa ja kävelemässä.

Aalto Thesis Database är tillgänglig

• För alla kunder via Windows-arbetsstationerna i Harald Herlin-lärcentret.
  • För studerande vid Aalto-universitetet i Windows-datasalarna på campus och via det virtuella skrivbordet (VDI).
  • För personalen vid Aalto-universitetet genom att ladda ner applikationen i Windowsdatorernas självserviceportal (Software Self Service Portal).

Aalto Thesis Database-distansuppkopplingen tar dig till Aaltodoc där du kan söka efter lärdomsprovet du vill läsa. Klicka på länken Access to electronic archive copy i informationen för lärdomsprovet.

Genom Aalto Thesis Database kan du läsa lärdomsprovet på skärmen eller skriva ut det. Det går inte att spara en personlig kopia av lärdomsprovet.

Läs mer om Aalto Thesis Database i Lärcentrets guiden för lärdomsprov (på engelska).
Kontakta [email protected] om du har frågor.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.