1331 nya studerande antogs till magisterprogrammen

Ansökningar kom från 111 olika länder.
Kaksi henkilöä opiskelemassa.
Kuva: Aalto-yliopisto / Unto Rautio.

Ansökningstiden för Aalto-universitetets magisterprogram löpte ut den 4 januari och urvalsresultaten har publicerats den 22 mars 2021. Sammanlagt antogs 1331 nya studerande till magisterprogrammen.

Cirka en 30 % av sökande till magisterprogram hade finsk högskoleexamen. Av utländska sökande var största delen, liksom tidigare år, från Kina, Indien, Pakistan, Storbritannien och Iran. 58 % av de sökande har en högskoleexamen utanför EU / EES. Sammanlagt kom ansökningar från 111 olika länder.

Till de populäraste programmen inom ekonomi hörde Yritysjuridiikka (magisterprogrammet i företagsjuridik, ordnas på finska) och Management and International Business. Inom konst och design, de populäraste programmen var Collaborative and Industrial Design och Creative Sustainability. De populäraste programmen inom teknik var Machine Learning, Data Science and Artificial Intelligence och Computer Science.

Denna ansökan inkluderade inte doktorander från Aalto-universitetets egna kandidatprogram. Antalet sökande för internationella gemensamma utbildningsprogram ingår inte i dessa siffror.

Grattis till alla invalda och vi ses nästa höst!

Ansökningsstatistik

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.