Karriär vid Aalto

Tommi Mikkola, universitetslektor

Jag gillar särskilt situationer där det uppstår genuint samspel med studerande.
Tommi Mikkola_Aalto-yliopisto_Mikko Raskinen

Jag är en “veteran” inom Aalto-gemenskapen: först var jag sommarpraktikant på skeppslaboratoriet vid Tekniska högskolan, sedan blev jag postdoktoral forskare och för tillfället är jag universitetslektor i strömningsmekanik.

Mitt arbete är starkt fokuserat på undervisning. Mitt huvudsakliga mål är att systematiskt utveckla lärandet av strömningsmekanik till en inspirerande upplevelse, där studerandena blir utmanade men också får tillräckligt med stöd. Jag ansökte om min nuvarande tjänst för att mina styrkor ligger inom undervisning. Tjänsten möjliggjorde också att bidra till undervisningen om strömningsmekanik ända från början av studierna.

Jag gillar särskilt situationer där det uppstår genuint samspel med studerande. Jag har speciellt gillat att leda räknestugorna för grundkurserna i strömningsmekanik. De har gjort det möjligt för mig att i praktiken se hur studenterna tar sig an uppgifter, jobbar med dem tillsammans, får insikter och lär sig från sina misstag.

Uratarinoita

Millaista on työskennellä Aalto-yliopistossa? Tutustu aaltolaisten uratarinoihin.

Tommi Mikkola_Aalto-yliopisto_Mikko Raskinen
Karriär vid Aalto

Tommi Mikkola, universitetslektor

Jag gillar särskilt situationer där det uppstår genuint samspel med studerande.
Maire Syrjäkari_Aalto-yliopisto_Mikko Raskinen
Karriär vid Aalto

Maire Syrjäkari, pedagogisk expert

Det bästa med mitt jobb är den öppna och förtroliga stämningen hos vår gemenskap.
Anna Kholina_Aalto-yliopisto_Mikko Raskinen
Karriär vid Aalto

Anna Kholina, doktorand

Vår gemenskap är otroligt kunnig och mångsidig. Mitt arbete är mycket intressant i och med alla nya kontakter och forskningsperspektiv som jag får bekanta mig med.
Alexander Frey_Aalto-yliopisto_Mikko Raskinen
Karriär vid Aalto

Alexander Frey, lektor

Det stöd och de utvecklingsmöjligheter som erbjuds fick mig att välja Aalto. Här får jag samtidigt vara lärare, mentor, forskare och ledare.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: