Företagande och startups

Elisa Luoto & Heidi Maria Huovinen

Allting brukar gå smidigt när vi gör projekt tillsammans, därför beslöt vi oss för att grunda HE Design Helsinki tillsammans. För oss är det viktigt att i lugn och ro kunna skapa vår identitet och mission, så att inte marknaden eller någon anan aktör gör det åt oss.
Aalto-yliopisto, Otaniemi stories: Elisa Luoto & Heidi Maria Huovinen, HE Design Helsinki/muotoilun opiskelijoita / kuvaaja: Sinikoski

”I något skede märkte att vi att allt går smidigt när vi gör projekt tillsammans, därför beslöt vi oss för att grunda HE Design Helsinki tillsammans. Som designers vill vi vara lekfulla och bryta gränser när det gäller till exempel hur vi i Finland är vana att se på lampor och möbler. Det är roligt att vara ett ungt brand. Vi vill inte ännu begränsa vår identitet genom att definiera den för noggrant genom ett hisstal eller en pitchning, eftersom det för oss är viktigt att i lugn och ro kunna skapa vår identitet och mission, så att inte marknaden eller någon annan aktör gör det åt oss.”

Elisa Luoto & Heidi Maria Huovinen, HE Design Helsinki/formgivningsstuderande

• Publicerat: