För alumner

Ledningsgruppen för Aalto-alumninätverket 2023

Ledningsgruppen för Aalto-alumni (Alumni Network Board) representerar alumnerna och tar med deras synpunkter till universitetets utveckling.
I ledningsgruppen 2023 ingår Mia Sirkiä (ordförande), Hannu Martola (vice ordförande), Kullah Anderson, Ossi Leikola, Markus Nuotto, Sofi Perikangas, Mikko J. Salminen och Riitta Silvennoinen.
Aalto Alumni Network Board 2023
Alumni Network Board 2023: Sofi Perikangas, Kullah Anderson, Mia Sirkiä, Markus Nuotto, Riitta Silvennoinen, Mikko J. Salminen, Hannu Martola (saknas på bilden Ossi Leikola). Bild: Kalle Kataila
Mia Sirkiä

Läs mer på engelska här

Johtoryhmän puheenjohtaja

Mia Sirkiä on kauppatieteiden maisteri (1999) Aalto-yliopistosta. Hän on toimitusjohtaja ja osakas pääomasijoitusrahasto Saari Partnersissa. Aiemmin Mia on ollut mainostoimiston Hasan & Partnersin osakkaana vastaten B2B-yritysten markkinoinnista. Tätä ennen Nokialla Mia teki erilaisia liiketoiminnan kehitysprojekteja, tuotemarkkinointia, uusien palveluiden kehittämistä ja Go-To-Market-projekteja. Mia on Teknowaren ja Navixin hallituksessa sekä Bo LKV:n hallituksen puheenjohtaja.

Johtoryhmän jäsenet

Hannu Martola

Hannu Martola, (varapuheenjohtaja) sähkötekniikan diplomi-insinööri ja EMBA Aalto-yliopistosta, on Detection Technology Oyj:n toimitusjohtaja. Tällä hetkellä hän on GPX Group Oy:n (Galena Pharma) puheenjohtaja ja ENICS AG:n hallituksen jäsen. Aikaisemmin hän on työskennellyt erilaisissa johtotehtävissä sekä VTI Technologies Inc:n toimitusjohtajana. Hän on toiminut useiden startup- ja skaalausyritysten hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana. Hannulla on pitkäaikainen yhteys Aalto-yliopiston verkostoon aiempien tehtäviensä kautta Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnassa, HOASin asuntosäätiössä, PTK Kiltassa ja KAUTE-säätiössä.

Kullah Anderson

Kullah Anderson, MBA (kansainvälinen) Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta, toimii tällä hetkellä toimintapäällikkönä MaaS Global Oy:ssä, joka on palkitun Whim-sovelluksen valmistaja. Aikaisemmin hän on työskennellyt muun muassa Jolla Oy:ssä, Nokia Oyj:ssä ja Kienbaum Unternehmungsberatungissa. Kullah toimii tällä hetkellä Aalto MBA ry:n puheenjohtajana.

Headshot of Ossi Leikola
Ossi Leikola

Ossi Leikola on teknillisen fysiikan diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta ja MBA INSEAD:sta. Hän on Executive Vice President Nordeassa, missä hän on työskennellyt erilaisissa johtotehtävissä yli 17 vuotta, viimeisimpänä vastuualueenaan pankin operatiiviset toiminnot. Hän on toiminut myös toimitusjohtajana yrityksissä Scalepoint Technologies Oy ja Metos NV. Sitä ennen hän työskenteli konsulttina McKinsey & Companyssa. Opiskeluaikana Ossi oli Fyysikkokillan phuksikapteeni sekä Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnan että Suomen ylioppilaskuntien liiton puheenjohtaja.

Markus Nuotto

Markus Nuotto on materiaali- ja kalliotekniikan diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2021. Hän on tällä hetkellä Aiven Oy:n myyntioperaatioiden johtaja ja osaomistaja. Hän on työskennellyt yli 10 vuotta enimmäkseen teknologiastartupeissa, mm. vuosina 2011-2014 drawElements Oy:ssä, josta tuli osa Googlea vuonna 2014. Markus on toiminut vuodesta 2009 aktiivisesti Suomen startup-yhteisöissä. Hän on yksi Aalto Entrepreneurship Society Ry:n (Aaltoes), sekä Startup Saunan perustajista, sekä on toiminut mm. Startup Säätiön hallituksessa.

Sofi Perikangas

Sofi Perikangas, TM Collaborative and Industrial design, on strateginen palvelumuotoilija ja väitöskirjatutkija, jonka erikoisalaa ovat julkisten palvelujen yhteiskehittäminen ja palvelujen yhteistuotanto, sekä näiden muotoilu ja johtaminen. Sofilla on vahva tausta muotoilusta IT-alalla ja AI-start-upeissa sekä terveys- ja hyvinvointialoilla. Hän on TOKYO-korkeakoulujärjestön entinen puheenjohtaja ja entinen hallituksen jäsen Aalto-yliopiston ylioppilaskunnassa

Mikko J. Salminen

Aalto-yliopistosta valmistunut sähkötekniikan diplomi-insinööri Mikko J. Salminen on johtava innovaatiokonsultti Spinversessä, kaupunginhallituksen jäsen Kauniaisissa ja TEKin hallituksen varajäsen. Aiemmin hän on toiminut muutamassa startupissa, Nokia Networksin strategiajohtajana, Vaisalassa liiketoimintayksikön johtajana ja Elisan teknologiajohtajana. Mikko on ollut mukana Sähköklubin alumnitoiminnassa 80-luvulta lähtien ja Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2021.

Riitta Silvennoinen

Riitta Silvennoinen,  Lic.Sc. (Tech.) on valmistunut Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulusta. Nykyään Riitta työskentelee Energiamurroksen liiketoimintajohtajana St1:llä kehittäen uutta kestävää liiketoimintaa yhdessä laajan kumppaniverkoston kanssa. Riitta on työskennellyt aikaisemmin Suomen Itsenäisyyden juhlarahastossa Sitrassa vetäen lukuisin kiertotalousprojekteja teollisuus- ja koulutussektorille sekä monissa teollisuuden projektinjohto-, konsultointi- sekä prosessisuunnittelutehtävissä sekä Afry:llä että St1:llä.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: