Användning av personalkort vid Aalto-universitetet

I enlighet med principen open campus ska universitetets personal använda ett personalkort med bild när de rör sig i universitetets lokaler, och gäster ska använda ett visitor-kort.

Personal som anställs för över 6 månader får ett personalkort med fotografi.

Fotografiet till personalkortet kan tas i en fotoautomat som ligger i närheten av Väres (Otaniementie 14) entrétjänster. Du kan anmäla dig till entrétjänster, så får du nogrannare instruktioner. Det tar endast ett par minuter att ta ett foto. Automaten är lättanvänd och noggrannare anvisingar kan du hitta innanför automaten. Väres öppettider hittar du här.

• Om varaktigheten av din anställning är 6 månader eller mindre, skall du hämta ett visitor-kort från lobby servicen.
  • Aalto studenter behöver inte skaffa ett personalkort, men du bör ha studentkortet med dig.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: