Yhteistyö

Uniten mahdollisuudet opettajille, tutkijoille ja muulle henkilökunnalle

Tällä sivulla kerromme aaltolaisille hyödyllisistä tavoista ja kanavista osallistua Unite!-yliopistoallianssiin. Tule mukaan tapaamaan Unite!-kollegoja muista yliopistoista, jakamaan käytäntöjä ja oppimaan toisiltanne.
Pictured is a project room with a whiteboard and some post-it notes on the whiteboard. Students are sat and watching the teacher point at the whiteboard

Loading table of contents

Unite! tarjoaa aaltoloaisille uusia polkuja kansainväliseen yhteistyöhön. Unite-allianssi koostuu yhdeksästä teknillisestä yliopistosta ympäri Eurooppaa.

Unite! opettajille

Täältä löydät tietoa Uniten tarjoamista kansainvälisistä yhteistyömahdollisuuksista sekä mitä tukea Aalto ja Unite! voivat sinulle tarjota. Saat tietoa kansainvälisistä projekteista, rahoitusvälineistä sekä erilaisista yhteistyömahdollisuuksista esimerkkeineen ja yhteystietoineen.

Unite! tutkijoille

Unite! tukee erityisesti uransa alkuvaiheessa olevien tutkijoiden verkostoitumista ja yhteistyötä eurooppalaisten kumppanien kanssa.

Koulutukset ja henkilöstöviikot

People talking and working in the café in Harald Herlin Learning Center, white lamps hanging in front.

Unite!-yliopistojen tarjoamat koulutukset henkilökunnalle (ulkoinen linkki)

Tältä sivulta löydät tulevat Unite!-yliopistojen pedagogiset ja muut koulutukset henkilökunnalle.

Erasmus+ Staff Training 2023 small group work with three participants sitting and using  post it notes.

Unite!-yliopistojen henkilöstöviikot (ulkoinen linkki)

Tältä sivulta löydät tulevat henkilöstön koulutusviikot Unite!-yliopistoissa.

Picture of Yoonjoo Cho
Yoonjoo Cho

Suositus Yoonjoo Cholta, Aalto-yliopiston kielikeskuksen opettajalta

Unite!-yhteisössä mukana olo on avannut minulle uusia näkökulmia ja oivalluksia verkkopedagogiikasta ja -oppimisesta. Erityisesti Unite!-kurssin suunnittelu ja toteutus verkossa oli mielenkiintoinen prosessi, sillä se antoi minulle mahdollisuuden tutkia ja opettaa tehokasta viestintää virtuaalisissa tiimeissä, mikä on keskeinen osa erilaisia työympäristöjä 2000-luvulla. Muista yliopistoista tulevien Unite!-opiskelijoiden osallistuminen kurssille oli myös hyödyllistä Aalto-yliopiston opiskelijoille, sillä he pystyivät jakamaan monia mielenkiintoisia näkökulmia ja kokemuksia ja oppimaan toinen toisiltaan.

Picture of Lecturer Sushant Rajpassi
Sushant Rajpassi

Suositus: Sushant Rajpassi, lehtori Aalto-yliopiston Design Factory

2023 Unite!-kesäkoulu oli mullistava kolmen viikon kokemus, jossa minulla oli ilo opettaa monipuolista kohorttia opiskelijoita eri taustoista tuotekehityksen, tulevaisuudentutkimuksen ja laajennetun todellisuuden aloilla. Opiskelijoiden ohjaaminen oli todella rikastuttava kokemus, sillä mukautin menetelmäni heidän erilaisiin taustoihinsa ja sain puolestaan inspiraatiota heidän tuoreista näkökulmistaan, ennakkoluulottomuudestaan ja aloitteellisuudestaan oppia tekemällä. Matkallamme konseptista ratkaisuihin opiskelijat saivat käyttöönsä uusia teknologisia työkaluja ja esittelivät kasvavia taitojaan visualisointien ja prototyyppien avulla.

Aalto Design Factoryssa syvennyimme yhteistoiminnalliseen innovointiin, ja Aalto + Unite! -yhteisöllä oli ratkaiseva rooli, sillä se tarjosi tukiverkoston, joka paransi opetusta ja oppimista. Asiantuntemuksen jakaminen muiden tiedekunnan jäsenten kanssa osoittautui korvaamattomaksi ja auttoi hiomaan ja rikastuttamaan opetussuunnitelmaa. Tämä opetuskokemus ei ollut minulle pelkästään miellyttävä vaan myös koulutuksellinen kehitysaskel, kiitos tämän alustan kannustavasta ja dynaamisesta ekosysteemistä, joka koostuu kouluttajista ja käytännön toimijoista.

Uniten uutiset

Focus group discussion of conceptualising Aalto-level Game Changer competences
Opinnot Julkaistu:

Kehitä opetusmenetelmiäsi kansainvälisiä yhteisohjelmia varten

Ohjelma on suunnattu yliopisto-opettajille kehittämään innovatiivisia opetusmenetelmiä yhteisohjelmissa.
Laptop typing
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Avoimet opetusresurssit -verkkokurssi opettajille ja opiskelijoille

Opi, miten avoimella lisenssillä varustettuja materiaaleja voidaan käyttää tekijänoikeuksia kunnioittaen.
Unite! Space Tech project members Rene Laufer (Luleå University of Technology) Leonardo  Reyneri (Politecnico di Torino), Francesco Mosca (Spacemotionery), Jaan Praks (Aalto University), Quazi Saimoon Islam (University of Tartu), Mykola Ivchenko (KTH).
Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Space Tech -hanke käynnistyi Winter Satellite Workhop -tapahtumassa

Professori Jaan Praksin johtamassa hankkeessa luodaan Unite!-yliopistojen yhteistyöverkosto avaruuteen liittyvien aineiden opettamiseen.
kuvituskuva opiskelijoista tietokoneella
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Unite! tarjoaa 13 vierailevan professorin paikkaa Darmstadtin teknillisessä yliopistossa

Kohderyhmänä on pääasiassa kokeneet post-doc -tutkijat. Hakuaika päättyy 31.3.2024.
People having a meeting, dates and name of the event.
Aalto-yhteisölle Verkostoitumistilaisuudet

Osallistu henkilöstöviikolle Grazissa Itävallassa

Tutustu kansainvälisiin kollegoihin ja sukella itävaltalaiseen kulttuuriin TU Grazissa.