Yli 200 osallistui Aalto-yliopiston tutkimusdatan hallinnan koulutuksiin syksyllä 2020

Tutustu tutkimusdatan hallinnan koulutusaineistoihin verkossa.
Four students studying together. Three of them have their computer and one is having papers in front of them.

Aalto-yliopiston tutkimuspalvelut järjestivät syksyllä 2020 sarjan tutkimusdatan hallinnan koulutuksia, jotka keräsivät yhteensä yli 200 osallistujaa. Vastaava koulutuskokonaisuus järjestettiin ensi kerran keväällä 2020, jolloin osallistujia oli 90.

Suosituimpia koulutuksia olivat johdannon ohella henkilödatan käsittelyyn ja anonymisointiin liittyvät koulutukset. Koulukohtaisiin tilaisuuksiin olisi sen sijaan toivottu enemmänkin osallistujia.

Koulutuksista kerättiin myös palautetta, jonka pohjalta koulutuksia kehitetään. Valtaosa palautetta antaneista oli sitä mieltä, että koulutus vastasi odotuksia, ja kaikki vastanneet olivat valmiita suosittelemaan tallenteita kollegoilleen. Kokonaisarvosanaksi koulutukset saivat 4.5/5.

Seuraavan kerran tutkimusdatan hallinnan koulutuksia järjestetään keväällä 2021.

Koulutusten materiaalit ja tietoa RDM-koulutuksista: https://www.aalto.fi/fi/palvelut/koulutusaineistot

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa