Ylen tavoitteena on rekrytoida luovien alojen ja tekniikan parhaat osaajat - Yle ja Aalto laajentavat yhteistyötään

Yle ja Aalto-yliopisto ovat sopineet Ylen tarjoamien työ- ja harjoittelupaikkojen sekä kiinnostavien urapolkujen viestinnästä Aallon opiskelijoille. Työantajapalveluiden avainasiakkuus kestää aluksi vuoden.
YLE-yhteistyö
Yle ja Aalto-yliopisto ovat tehneet paljon yhteistyötä tutkimuksen ja koulutuksen saralla mm. tekoälyyn ja automaattiseen sisällönkuvailuun keskittyvässä MEMAD-hankkeessa.

Aalto-yliopisto kouluttaa osaajia Ylelle tärkeiltä taiteen ja tekniikan aloilta. Yleä kiinnostavia koulutussuuntia ovat mm. tietojenkäsittelytiede, data science, visuaalisen viestinnän muotoilu sekä elokuva- ja tv-tuotannon opinnot.

Yhteistyö polkaistaan käyntiin lokakuussa, kun Yle on mukana 31.10. ensimmäistä kertaa järjestettävillä Aalto Talent Expo -messuilla. Yle myös järjestää oman rekrytointitapahtuman yliopiston kampuksella.

“Aalto on meille tärkeä kumppani. Tätä vahvistamme suunnitelmallisella yhteistyöllä ja viestimällä erityisesti Ylelle tärkeiden koulutusalojen opiskelijoille. Uudella kumppanuusmallilla saamme vauhtia ja tuoreita näkökulmia yhtiön uudistumiseen”, sanoo Ylen HR-, viestintä- ja strategiajohtaja Gunilla Ohls.

“Aalto on meille tunnettu, hyvä kumppani. Lisäämällä näkyvyyttä kampuksella ja vuoropuhelua opiskelijoiden kanssa varmistamme, että meille haluavat edelleen töihin parhaat osaajat”, sanoo Ylen tuotannosta ja teknologiasta vastaava johtaja Janne Yli-Äyhö.

”Haluamme luoda monipuolisia yhteistyön muotoja ja palveluita, jotka syventävät kumppanuussuhteitamme. Yhdessä tekemällä ja jakamalla osaamista luomme uusia mahdollisuuksia ja opimme toisiltamme. Yhteistyön kehittäminen Ylen kanssa työnantajuuden alueella on tärkeää, sillä Yle on omalla alallaan merkittävä Aallon opiskelijoiden ja alumnien rekrytoija”, sanoo Aalto-yliopiston kumppanuuksien ja yritysyhteistyön johtaja Teppo Heiskanen.

Yle ja Aalto-yliopisto ovat tehneet paljon yhteistyötä tutkimuksen ja koulutuksen saralla mm. tekoälyyn ja automaattiseen sisällönkuvailuun keskittyvässä MEMAD-hankkeessa sekä informaatiomuotoilun Visualizing Knowledge -konferenssissa.

Lisätiedot:

Riitta Kontio
asiantuntija, ura- ja rekrytointipalvelut, kumppanuudet ja yritysyhteistyö, Aalto-yliopisto
puhelin: 050 550 2066

Saija Uski
HR-asiantuntija, henkilöstöpalvelut, Yle
puhelin: 040 505 9747

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.