Ylen tavoitteena on rekrytoida luovien alojen ja tekniikan parhaat osaajat - Yle ja Aalto laajentavat yhteistyötään

Yle ja Aalto-yliopisto ovat sopineet Ylen tarjoamien työ- ja harjoittelupaikkojen sekä kiinnostavien urapolkujen viestinnästä Aallon opiskelijoille. Työantajapalveluiden avainasiakkuus kestää aluksi vuoden.
YLE-yhteistyö
Yle ja Aalto-yliopisto ovat tehneet paljon yhteistyötä tutkimuksen ja koulutuksen saralla mm. tekoälyyn ja automaattiseen sisällönkuvailuun keskittyvässä MEMAD-hankkeessa.

Aalto-yliopisto kouluttaa osaajia Ylelle tärkeiltä taiteen ja tekniikan aloilta. Yleä kiinnostavia koulutussuuntia ovat mm. tietojenkäsittelytiede, data science, visuaalisen viestinnän muotoilu sekä elokuva- ja tv-tuotannon opinnot.

Yhteistyö polkaistaan käyntiin lokakuussa, kun Yle on mukana 31.10. ensimmäistä kertaa järjestettävillä Aalto Talent Expo -messuilla. Yle myös järjestää oman rekrytointitapahtuman yliopiston kampuksella.

“Aalto on meille tärkeä kumppani. Tätä vahvistamme suunnitelmallisella yhteistyöllä ja viestimällä erityisesti Ylelle tärkeiden koulutusalojen opiskelijoille. Uudella kumppanuusmallilla saamme vauhtia ja tuoreita näkökulmia yhtiön uudistumiseen”, sanoo Ylen HR-, viestintä- ja strategiajohtaja Gunilla Ohls.

“Aalto on meille tunnettu, hyvä kumppani. Lisäämällä näkyvyyttä kampuksella ja vuoropuhelua opiskelijoiden kanssa varmistamme, että meille haluavat edelleen töihin parhaat osaajat”, sanoo Ylen tuotannosta ja teknologiasta vastaava johtaja Janne Yli-Äyhö.

”Haluamme luoda monipuolisia yhteistyön muotoja ja palveluita, jotka syventävät kumppanuussuhteitamme. Yhdessä tekemällä ja jakamalla osaamista luomme uusia mahdollisuuksia ja opimme toisiltamme. Yhteistyön kehittäminen Ylen kanssa työnantajuuden alueella on tärkeää, sillä Yle on omalla alallaan merkittävä Aallon opiskelijoiden ja alumnien rekrytoija”, sanoo Aalto-yliopiston kumppanuuksien ja yritysyhteistyön johtaja Teppo Heiskanen.

Yle ja Aalto-yliopisto ovat tehneet paljon yhteistyötä tutkimuksen ja koulutuksen saralla mm. tekoälyyn ja automaattiseen sisällönkuvailuun keskittyvässä MEMAD-hankkeessa sekä informaatiomuotoilun Visualizing Knowledge -konferenssissa.

Lisätiedot:

Riitta Kontio
asiantuntija, ura- ja rekrytointipalvelut, kumppanuudet ja yritysyhteistyö, Aalto-yliopisto
puhelin: 050 550 2066

Saija Uski
HR-asiantuntija, henkilöstöpalvelut, Yle
puhelin: 040 505 9747

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.