Unite! valmistautuu seuraavaan vaiheeseensa Torinon Dialogi-tapahtumassa 20.-22.9.2022

Erasmus+-hankkeen pilottivaiheen päättämiseksi ja tulevien toimien käynnistämiseksi Unite!-allianssin työryhmät tapaavat kuudennessa Unite! Dialogi -tapahtumassa Politecnico di Torinossa. Aalto-yliopiston henkilökunta ja opiskelijat ovat tervetulleita osallistumaan tapahtuman avoimiin osuuksiin.
Photo of Torino city with mountains in the background

Euroopan komissio myönsi Unite-allianssille heinäkuussa 2022 rahoituksen seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Politecnico di Torinon (PoliTO) isännöimä kuudes Unite! Dialogi -tapahtuma 20.-22.9.2022 kokoaa yhteen nyt päättyvän Unite! Erasmus+-pilottivaiheen ja H2020-hankkeen. Unite! H2020-hanke on yksi tärkeimmistä Dialogin aiheista, ja sen tavoitteena on saattaa ensimmäistä kertaa yhteen allianssin koulutus- sekä tutkimus- ja innovaatioyhteisöt.

Dialogi-tapahtuman ytimessä on kolme avointa tapahtumaa:

• "Unite! present and future impact" -keskustelutilaisuudet, joihin osallistuu ulkopuolisia sidosryhmiä;
  • "Unite! common R&I agenda and action plan" -keskustelutilaisuudet, joissa esitellään UNITE.H2020-strategiaa ja meneillään olevia yhteisiä pilottitoimia;
  • pyöreän pöydän keskustelutilaisuus, jossa käsitellään CLUSTER-verkostoon liittyvien yliopistoallianssien yhteistyön tulevaisuudennäkymiä.

Lisäksi Dialogiin kuuluu yliopistojen rehtoreiden strateginen työpaja, hallituksen kokous, ohjausryhmän kokous,  Uniten opiskelijajärjestö SUREn tapaaminen ja akateeminen foorumi. Ohjelmaa täydentävät työryhmien ja työpakettien kokoukset sekä posterisessio.

Tutustu VI Unite! Dialogin ohjelmaan:

Rekisteröityneet osallistujat
Rekisteröimättömät osallistujat Unite-kumppanuusyliopistoista
Avoimet tapahtumat

Aiemmat Unite! Dialogi -tapahtumat

Unite! Dialogit ovat keskeinen tapa lisätä Uniten näkyvyyttä jäsenyliopistoissa ja niiden ekosysteemeissä sekä jakaa Uniten visiota yliopistojen opettajakunnan, henkilökunnan ja opiskelijoiden keskuudessa.

Aiemmat Dialogit

• 11.-14.2.2020: Aalto-yliopisto
  • 30. 9. 2020: Universidade de Lisboa
  • 8.-10.3.2021: Grenoble INP-UGA
  • 29.-30.11. ja 1.12.2021: Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech
  • 8.-10.3. ja 13.-15.6.2022: KTH Royal Institute of Technology

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: