Tekniikan väylä isosti auki!

Kaikki halukkaat pääsevät mukaan tekniikan väylään. Tavoitteena 100 uutta tutkinto-opiskelijaa vuodessa.
Aalto University students

Kaikki halukkaat pääsevät mukaan opiskelemaan tekniikan alan väylään vuoden 2020 aikana. Suorittamalla 27 opintopistettä väyläopintoja hyvin arvosanoin pääset Aalto-yliopiston tutkinto-opiskelijaksi kahdeksaan tekniikan hakukohteeseen. Väylän kautta valitaan opiskelijoita kahdesti vuodessa sekä kevään että syksyn yhteishauissa.

Väylä on hyvä vaihtoehto kaikille, jotka haluavat edistää opintojaan jo hakuvaiheessa ja testata osaamistaan oikeilla Aalto-yliopiston kursseilla ennen varsinaisia tutkinto-opintoja.

Väylään jo keväällä?
Kaikki halukkaat voivat aloittaa keväällä Differentiaali- ja integraalilaskenta 1 MOOC-kurssilla. Opintoja voi jatkaa kesällä 3-4 muulla kurssilla, joille kaikille mahtuu noin 100 opiskelijaa, ja tehdä loput tarvittavat opinnot syksyllä 2020. Tavoitteena on saada väylän kautta 100 uutta tutkinto-opiskelijaa vuosittain.

Aalto University, students. Picture: Pinja Valja

Avoimen väylän opinnoilla tekniikan tutkinto-opiskelijaksi

Tekniikan väylän opinnot (27 op) suorittamalla on mahdollista tulla hyväksytyksi tutkinto-opiskelijaksi Aalto-yliopistoon ilman valintakokeita ja aikaisemmasta koulutustaustasta riippumatta.

Aalto-yliopiston avoin yliopisto

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille