Osallistu kaikille avoimeen rakkaustutkimukseen!

Nettitutkimuksen tavoitteena on luoda kuva erilaisista rakkauden kokemuksista.
Kuva: Unto Rautio.

Rakkaus monine ulottuvuuksineen on eräs keskeisimpiä ja samalla puutteellisimmin ymmärrettyjä ilmiöitä. Aalto-yliopiston uudessa tutkimuksessa tarkastellaan sitä, millaisilta erilaiset rakkauden muodot ja rakkauteen liittyvät kokemukset tuntuvat. Tutkimuksessa on mukana yhteensä 27 eri rakkauden lajia, muun muassa romanttinen ja seksuaalinen rakkaus, vanhemman rakkaus, sekä rakkaus ystäviä, muukalaisia, luontoa, jumalaa ja itseä kohtaan.

”Tavoitteenamme on luoda käsitteellisesti kokonaisvaltainen, tilastollinen kuva erilaisista rakkauden kokemuksista ja niiden keskinäissuhteista”, sanoo tutkija Pärttyli Rinne Aalto-yliopiston Neurotieteen ja lääketieteellisen tekniikan laitokselta.

Tutkimukseen kuuluu kolme osiota, jotka voi suorittaa tietokoneen hiirtä klikkailemalla. Kokeissa esitetään erilaisia rakkauden ulottuvuuksia kuvaavia sanoja ja käsitteitä, ja vastaajan tehtävänä on pohtia, miltä kyseinen rakkauden laji tuntuu kehossa ja mielessä.

Tutkimukseen osallistuminen on vapaaehtoista ja vastaamisen voi keskeyttää milloin tahansa.

Lisätietoa:

Kokeet ja lisätiedot löytyvät klikkaamalla alla olevia linkkejä:

1. osio
2. osio
3. osio

Pärttyli Rinne
Tutkija
Aalto-yliopisto

Mikke Tavast
Tutkija
Aalto-yliopisto

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.